JBC opent digitale winkel in Fortnite
bezig met laden...
Belgische retailer JBC maakt de stap naar de metaverse. Het merk heeft namelijk een digitale ‘winkel’ geopend in het populaire spel Fortnite, zo is te lezen in een persbericht.
JBC heeft een digitaal filiaal geopend in de game. In de winkel wordt geen kleding verkocht, wel kunnen spelers deelnemen aan de JBC Fortnite Challenge, aldus het persbericht. De digitale winkel is gebaseerd op het kinderwinkelconcept JBC K’dee.
“Bij JBC zijn we ons erg bewust van de online wereld waarin veel kinderen een deel van hun vrije tijd spenderen. Ook hier willen we families ondersteunen als partner. Onze Fortnite Challenge is er eentje waarvan gamers veilig kunnen genieten. Binnen de trails moeten gamers de snelste tijd neerzetten. Zo kunnen ze V-Buckes (Fortnite munteenheid) en JBC-waardebonnen winnen,” aldus Bart Claes van JBC, in het persbericht. “We willen kinderen stimuleren om samen met hun ouders deze online beleving te ervaren op een positieve manier, net zoals we dat offline ook altijd nastreven.”
Toch zit een fysiek aspect aan de introductie van JBC in Fortnite. De retailer heeft namelijk een collectie voor gamers gemaakt. Deze collectie is geschikt voor volwassenen en kinderen. Zo zijn er shirts en sweaters van Tetris, Minecraft, Playstation, Xbox, Pokémon, Among Us en Pacman.