• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • InWear steunt de strijd tegen borstkanker: internationale campagne start in oktober

InWear steunt de strijd tegen borstkanker: internationale campagne start in oktober

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

AMSTERDAM, InWear steunt de internationale strijd tegen borstkanker. Het Deense modelabel voor vrouwen komt met zacht lederen handschoenen en felroze plastic tasjes die exclusief zijn ontworpen om aandacht te vestigen op en geld in te zamelen voor borstkankeronderzoek in zes landen. InWear en de landelijke kankerstichtingen lanceren de campagne Internationale Borstkanker Bewustzijnsmaand in oktober 2006 in Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, België en Nederland. Majken Moghaddas, Marketing Manager van de Danish Cancer Society licht toe; ”Deze campagne is een belangrijk communicatiekanaal. Bewustzijn is essentieel. We willen dat mensen zich bewust worden van de ontwikkelingen op het gebied van borstkanker en dat we ons kunnen verenigen in de strijd ertegen.” ”InWear gelooft dat elke vrouw iets unieks heeft te bieden. Wij bieden twee dingen: expertise in accessoires en onze verkooppunten. Die geven ons bedrijf een kans om een bijdrage te leveren en degenen die het risico op borstkanker lopen te helpen”, aldus InWear marketing manager Christina Wulff Bredgaard, die de campagne heeft opgezet. De prijs van de handschoenen is 39,95 euro of een vergelijkbaar bedrag per land. De tasjes kosten 2,75 euro. Het modehuis doneert 13 euro voor elk paar handschoenen en 2 euro voor elk plastic tasje dat wordt verkocht. De rest is nodig voor productiekosten, vrachtkosten en andere uitgaven. Naar schatting zullen de items minstens 160.000 euro opleveren voor de strijd tegen borstkanker. De verkoop gaat door tot half november en de opbrengst wordt in december gedoneerd. De aantrekkelijke, zwarte leren handschoenen zijn voorzien van het karakteristieke roze strikje, symbool voor de strijd tegen borstkanker. Bij deze aankoop hoort een aantrekkelijk, opvallend roze plastic tas met opdruk over borstkankeronderzoek. De campagne gaat gepaard met advertenties, publiciteitsacties en displays in InWear etalages en winkels. ”Wij InWear medewerkers houden intens, met heel ons hart, van het leven. Daarom steunen wij de onderzoekers in hun belangrijke taak om een medicijn tegen borstkanker te vinden waardoor massa's vrouwen worden geholpen om hun leven optimaal te leven”, aldus Bredgaard. Nederlandse Kankerstichting Marketing Manager Willemijn van den Berg , Sophialaan 8 , 1075 BR Amsterdam Direct tel. +31 20 5700582

IC Company's