• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Introductie tot the theme van de 34e World Fashion Convention: 'Building a Smart Future for Fashion'

Introductie tot the theme van de 34e World Fashion Convention: 'Building a Smart Future for Fashion'

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Het thema van de 34e IAF World Fashion Convention is ‘Building a Smart Future for Fashion’. Omdat het congres er om bekend staat dat het informatief en inspirerend is, hebben we niet zomaar een thema gekozen. We leggen graag uit hoe we er toe gekomen zijn.

De kledingindustrie is wereldwijd in transitie. Dat is een taai proces, wat leidt tot een grote druk op traditionele waardeketens. Mensen in de kledingindustrie werken overal erg hard, maar vaak komen de winsten niet overeen met de geleverde inspanningen. In een wereld waarin prijzen niet veel lager kunnen, in een wereld waarin schepen niet veel sneller kunnen varen en waarin mensen niet veel harder kunnen werken, treden verbeteringen alleen op door slimmer te werk te gaan. Dat betekent dat de industrie moet innoveren in bijvoorbeeld nieuwe technologie om productiviteit en rentabiliteit te vergroten. Slimmer werken betekent slimmere technologie gebruiken, onszelf en onze mensen scholen en soms ook de manier waarop bedrijven zijn georganiseerd veranderen.

Voor IAF blijft het thema dicht bij haar missie; “To unite all stakeholders of the fashion and apparel industry from around the world to enable and promote smarter, stronger, more sustainable supply chains”. Voor Modint, als Nederlandse brancheorganisatie voor de kleding-, textiel- en tapijtindustrie, is het duidelijk dat ook de Nederlandse kledingindustrie in transitie is en slimme oplossingen nodig heeft om haar positie te bewaren.

Iedereen in de waardeketen voelt een grote druk. ‘Smart’ is het codewoord om los te breken van traditionele werkwijzen. ‘Smart’ betekent het versnellen van processen door het gebruik van slimme technologie, niet simpelweg sneller werken. ‘Smart’ betekent het aanbrengen van systemische veranderingen zodat het gebruik van gerecyclede materialen daadwerkelijk een grotere vlucht kan nemen en we minder afval genereren. ‘Smart’ betekent ook nieuwe manieren om consumenten te bereiken, niet alleen in eigen land, maar wereldwijd.

Het 34e IAF congres in Maastricht laat straks veel voorbeelden zien van een slimmere waardeketen in de kledingindustrie. In volgende berichten, die onder andere via onze website worden verspreid kondigen we veel van onze sprekers aan en leggen we uit hoe zij bijdragen aan het ‘smart’ thema.

Kijk ook op onze conventiewebsite www.iafconventionmaastricht.com voor meer informatie.

IAF
IAFNET
Partner Content
WORLD FASHION CONVENTION