Voor het kopen van luxe producten maken Amerikanen steeds vaker gebruik van internetwinkels. De belangrijkste redenen om online luxeaankopen te doen zijn tijdsbesparing en snelheid. Dat blijkt uit het rapport ‘Luxury Tracking Study' van Unity Marketing. In het derde kwartaal van 2005 gaf de gemiddelde consument online $2.444 dollar uit aan luxe producten. Mannen gaven 35 procent meer uit dan vrouwen. Driekwart van de kopers van luxe producten heeft in de betreffende periode iets via internet gekocht. Gemiddeld brengen kopers van luxeproducten 5,2 uur per week online door. Zij gebruiken het medium om prijzen te vergelijken, koopjes te vinden of reguliere aankopen te doen.

 

Tussen juli en september 2005 bracht 73 procent van de luxe-shoppers zijn tijd op internet door met aankopen doen, 67 procent vergeleek prijzen, 63 procent zocht informatie over producten, 63 procent keek naar reisbestemmingen, 54 procent boekte een reis, 50 procent kocht een cadeau. 43 procent zocht informatie maar ging voor de uiteindelijke aankoop naar een reguliere winkel, 35 procent las commerciële e-mail en bestelde online, 35 procent zag een artikel in een postordercatalogus en bestelde online, 20 procent zocht naar informatie online en bestelde telefonisch, 20 procent zag een artikel in de winkel en kocht het online, 13 procent boekte in een restaurant en 6 procent deed geen van alle.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN