In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

De start van het nieuwe seizoen is ook de periode waarin modehuizen hun nieuwe advertentiecampagnes onthullen. Een beeldverslag van opvallende exemplaren voor herfst/winter 2016.

Chanel collage

De nieuwe Chanel campagne van Karl Lagefeld en Carine Roitfeld lijkt door het knip-en-plakwerk op een moodboard. "Ik had genoeg van een meisje die een tas vasthoudt," verklaart Lagerfeld aan WWD.

 

Chanel A/W2016 @chanelofficial #karl [email protected] @tompecheux @sammcknight1

A photo posted by Carine Roitfeld (@carineroitfeld) on

Jassen de hoofdrol bij Balenciaga

Mark Bothwick fotografeerde Balenciaga’s nieuwe damesmode advertenties waarin outerwear de hoofdrol speelt. In een advertentiefoto is een rood donsjack te zien, in een andere een oversized donkerblauwe parka.

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

Foto’s: Balenciaga Facebook - fotograaf Mark Borthwick

Metallica voor Brioni

De in april aangetreden creatief directeur Justin O’Shea heeft het klassieke pakkenmerk Brioni geïnjecteerd met rock ‘n roll. Net voor de presentatie van zijn eerste collectie op de Parijse coutureweek, onthulde Brioni zijn nieuwe advertentiecampagne, met een poserend Metallica. Opvallend: niet op Brioni’s YouTube-kanaal maar op die van de rockband, werden afgelopen week zes making off video’s gepubliceerd: deze kregen in zeven dagen meer dan 50.000 views per stuk.

 

 

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

Foto: Brioni

#DGLovesNaples

De Italiaanse stad Napels diende niet alleen als decor voor de couturepresentatie van Dolce & Gabbana, maar ook voor de advertentiecampagne van de ready-to-wear collectie. De inwoners van de stad zijn belangrijke figuranten.

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

Foto’s: Dolce & Gabbana - fotograaf Franco Pagetti.

Beschrijvende ondertiteling in Gucci’s campagne

Gucci-ontwerper Alessandro Michele reisde voor de campagnes af naar Tokyo. Opvallend detail is dat Gucci verklarende titels heeft toegevoegd aan de plaatjes waarin modellen poseren op straat of voor Japanse bloesembomen in bontjassen, bikerjacks en avondjurken.

Louis Vuitton zet een jacht in

Het decor doet denken aan de futuristische bouwkunst van het Museum voor Hedendaagse Kunst in Rio de Janeiro, de locatie van Louis Vuitton’s cruisecollectie presentatie. Het is echter een luxe jacht, kunstig gesitueerd op een aanhanger voor doortocht naar een haven. Een van de gezichten in de najaarscampagne is popster Selena Gomez.

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

Foto: Louis Vuitton website

"SUSAN, Seduction” voor Marc Jacobs

De foto van de 69-jarige Amerikaanse actrice was het laatste portret dat Marc Jacobs onthulde op zijn Instagram-account. De Amerikaanse ontwerper verklaart zijn keus voor Susan Sarandon middels een lange post. Op andere foto’s zijn onder andere Courtney Love, Missy Elliot en Marilyn Manson boegbeelden. “De individuen in deze foto’s vormen een collectieve belichaming van liefde, eerlijkheid, integriteit, moed, sterkte, nieuwsgierigheid en inspiratie,” licht Jacobs toe. “Samen, als één verhaal, is deze portretserie een herinnering om ‘normaal’ uit te dagen, te blijven ontdekken en grenzen te verleggen.”

 

SUSAN, Seduction Like so many teenagers, I spent countless Friday and Saturday nights at midnight screenings of The Rocky Horror Picture Show at the 8th Street Playhouse (which is still standing!) and the Festival Theatre on 57th Street (which has long since closed). TRHPS was a coming of age and right of passage. It became an invitation (or excuse) to dress up and express oneself fearlessly. The cult classic made it cool for boys to wear sequins, satin and fishnets. I fell in love with Susan Sarandon’s onscreen portrayal of Janet during her “loss of innocence” scene by way of a crossdressing alien and her giddy, ecstatic rendition of, “touch-a, touch-a, touch me…” There was a subtle rebellious quality that I found in Susan with how she chose to play Janet and perhaps (as I now look back on it) her decision as a young actor to take a role in a film that challenged the notion of gender roles. In the hyper-stylized, gothic film, The Hunger, Susan’s portrayal as the lesbian love interest of vampire Catherine Deneuve was yet another progressive challenging of normal and a testament to Susan’s artistic exploration of boundaries. It was in my early days at Perry Ellis when I first had the privilege of meeting Susan. Her intelligence, courage, strength, conviction and ballsiness has always been so admirable to me. There’s an inherent seductive quality in Susan as a woman who always speaks her mind and an artist who takes risks. Her talent as an actress is one of extraordinary range, talent and power. The stunning Susan Sarandon by David Sims for our Fall ’16 ad campaign.

A photo posted by Marc Jacobs (@themarcjacobs) on

In beeld: bijzondere advertentiecampagnes F/W 2016

Foto: Marc Jacobs - fotograaf David Sims

Grace Coddington model voor Calvin Klein

Voormalig creatief directeur van de Amerikaanse Vogue, Grace Coddington heeft haar modellenwerk weer opgepakt. Ze is te zien in een van de nieuwe advertentiecampagnes van Calvin Klein. Coddington draagt een kostuum uit de pakkencollectie. Calvin Klein strikte een opvallend groot aantal namen voor de #mycalvin campagne, onder wie modellen Bella Hadid, Kate Moss en Presley Gerber (de zoon van Cindy Crawford), maar ook rapper TommyGenesis en social media sensatie Cameron Dallas bijvoorbeeld.

Burberry door Brooklyn Beckham

De nieuwe parfumcampagne van Burberry is gemaakt door de 17-jaar oude zoon van modeontwerpster Victoria Beckham en voetballer David Beckham: Brooklyn. Brooklyn’s jongere broer Romeo stond eerder model voor advertentiecampagnes van het Britse modehuis.

‘Say something nice’ Amazon Fashion Europe

“Laten we van mode en social media een plek maken waar je kan experimenteren zonder veroordelingen,” zegt modeblogger Hana Tajima in de campagnevideo van Amazon Fashion getiteld ‘Say something nice’.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN