Lingerieketen Hunkemöller krijgt een nieuwe naam. De Duitse naam van de Nederlandse keten levert in het buitenland teveel problemen op. Men kan het niet uitspreken. En het wordt niet met modieuze lingerie geassocieerd. Hunkemöller zal voortaan als Bodique door het leven gaan.

Volgens brandmanager Michele Lacovitti symboliseert Bodique de waarden en ambities van het bedrijf. "Evenals de vrouwelijkheid, elegantie, passie en het modegevoel die bij het merk horen." Hunkemöller heeft drie jaar geleden al eens geprobeerd zijn naam te veranderen. Gekozen werd voor Seza. Er bleek echter al een bedrijf te bestaan met die naam. De naamsverandering van de keten is toen afgeblazen. De nieuwe winkelinrichting, die samen met de nieuwe naam werd ontwikkeld, werd wel doorgevoerd. In het logo van Bodique, bedacht door een kalligrafie kunstenaar, ligt de nadruk op de letter B en worden tevens de vrouwelijke rondingen uitgedrukt.

Twee gouden puntjes op de i refereren aan de puntjes op de ö uit Hunkemöller. Onder het nieuwe logo komen de woorden 'by J. Hunkemöller' te staan, nog een verwijzing naar de wortels van het merk. Lacovitti benadrukt dat de naamsverandering rustig zal worden doorgevoerd, maar hij kan niet zeggen hoeveel tijd het in beslag zal nemen. Bij nieuwe winkels in het buitenland zal wel direct Bodique op de pui komen te staan. De lingerieketen heeft 163 winkels in Nederland, 74 in België en Luxemburg, 73 in Duitsland, 15 in Frankrijk en 19 in Denemarken. Het bedrijf dat onder de Maxeda retailgroep valt, wil in 2007 uitbreiden naar Spanje en Saudië Arabië.

De brandmanager zegt dat hij de belangrijkste internet extensies voor Bodique al heeft geclaimd. De 'nl' zegt hij niet te willen hebben. Gelukkig maar, want die blijkt eigendom van een zesjarig meisje.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN