• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • High-tech comeback voor Versus

High-tech comeback voor Versus

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Versace's Versus merk maakt een comeback met een nieuwe format. Versace directeur Dante D'Angelo zal de leiding geven aan de herontwikkeling en herlancering van het Italiaanse merk. ”We willen een nieuwe niche in de markt creëren die technologische luxe heet,” zei hij in een gesprek met WWD. ”We zijn niet van plan kleding te ontwikkelen. In plaats daarvan gaan we accessoires lanceren. Dat is een categorie die zich het beste leent voor technologische ontwikkelingen.” Versus lanceerde vorig jaar samen met Samsung een mobiele telefoon/MP3 speler. Daarmee was de eerste stap gezet. Nu is het van plan leren accessoires, parfums, modesieraden en brillen op de markt te brengen, allemaal voorzien van een technologisch element. Later dit jaar wordt een showroom geopend. De omzet voor dit jaar wordt geschat op 35 miljoen euro.

De Versus horlogecollectie zal in april debuteren tijdens de Basel World Show. Alle productcategoriën worden door licentiepartners geproduceerd. De horloges worden geproduceerd door Vertime. De brillencollectie, die in maart in Parijs zijn debuut maakt, wordt door luxe brillenproducent Luxottica ontwikkeld. De uit veertig stukken bestaande tassen- en schoenencollectie wordt door Works in Florence gemaakt. Dit voorjaar wordt de testcollectie gelanceerd en in het najaar komt de volwaardig technologische collectie op de markt. Voor volgend jaar staat een nieuw parfum, in samenwerking met partner Euroitalia ontwikkeld, in de planning.

Versace