Hello Kitty sieraden
bezig met laden...
Sanrio gaat een 'Hello Kitty' sieraden lijn lanceren. De eigenaar van het tienermerk heeft een licentie-overeenkomst gesloten met luxe goederen ontwerpers Judith Leiber and Kimora Lee Simmons. De oorspronkelijke fans van 'Hello Kitty' waren tienermeisjes. Zij zijn nu opgegroeid en hebben meer geld tot hun beschikking om de producten van hun jeugdicoon te kunnen kopen. Daarom heeft eigenaar Sanrio Hello Kitty Luxe geintroduceerd. Volgens modeblad Harper's Bazaar gaat de voorkeur tegenwoordig steeds meer uit naar jonge chique mode en de omzet in de luxe categorien blijft sterk. De lancering van Hello Kitty bling komt daarom ook zeer gelegen. Tassenontwerpster Judith Leiber heeft al eerder samen met Sanrio gewerkt. Zij heeft een speciaal, met kristallen versierd Hello Kitty tasje ontworpen dat een fenomenaal succes werd. Nu gaat zij een exclusieve Hello Kitty Judith Leiber tassenlijn voor het merk ontwikkelen. De collectie, die ook uit Hello Kitty spiegeltjes en sleutelhangers bestaat, is verkrijgbaar bij Hello Kitty boetieks en grote Amerikaanse warenhuizen als Neiman Marcus en Saks Fifth Avenue. De 'Hello Kitty Collection by Kimora Lee Simmons' bestaat uit verfijnde juwelen voorzien van diamanten, edelstenen en semi-edelstenen. Simmons, die getrouwd is met hip hop magnaat Russell Simmons heeft veel ervaring met het ontwerpen van luxe en kitsch en is de aangewezen persoon voor de creatie van deze lijn. De showstopper van de collectie is een broche/hanger met een diamant van 9 karaat. Het stuk kost maar liefst $50,000.