• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • H&M merk Cheap Monday stopt alle activiteiten

H&M merk Cheap Monday stopt alle activiteiten

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Cheap Monday, een van de merken van de H&M Group, houdt op te bestaan. De groep meldt in een persbericht dat het merk wordt stopgezet. De verandering is onderdeel van het stroomlijnen van de groep en focus die het wil toepassen op de kern merken, aldus het bericht.

Cheap Monday is een merk dat hoofdzakelijk via het groothandelskanaal wordt verkocht, er is slechts een brandstore in Londen. “Het merk heeft een traditioneel groothandels business model, een model dat grote uitdagingen heeft gekend dankzij veranderingen in de industrie,” aldus de H&M Group. “Een negatieve trend is al langere tijd te zien in de omzet en winst van Cheap Monday. De H&M Group wil daarom Cheap Monday stopzetten.”

H&M Group stopt alle activiteiten Cheap Monday, focust op kern merken door stroomlijning

Het stopzetten van de activiteiten heeft invloed op 80 medewerkers. De medewerkers in Tranas en Stockholm in Zweden worden ondersteund en de kans geboden bij de H&M Group te blijven werken.

“We moeten ons bedrijf blijven ontwikkelen en kiezen waar we in investeren. We zien goede kansen en potentie voor alle andere merken in ons ‘New Business’ segment, die allemaal goed ontwikkelen zowel online als offline,” aldus Anna Attemark, hoofd van New Business bij de H&M Group in het bericht. De sluiting moet per direct starten en afgerond zijn voor 30 juni 2019. De Cheap Monday winkel in Londen en de website van het merk zullen hun deuren sluiten op 31 december 2018.

Het merk werd in 2004 opgericht in Zweden, in 2008 sloot het merk zich aan bij de H&M Group. De groep nam een meerderheidsbelang in fabric Scandinavien, de eigenaar van Cheap Monday, Weekday en Monki. Het belang was onderdeel van de strategie van Karl-Johan Persson, CEO van de H&M Groep, om door middel van multibrand omzetgroei te stimuleren. Sinds 2010 behoort Cheap Monday volledig tot de H&M Group. Het merk werd verkocht in 35 landen en 1800 winkels wereldwijd. De filosofie van het merk is om stukken te leveren die ‘de strijd aan kunnen gaan met high-end merken zowel in attitude en mode niveau als kwaliteit - altijd tegen een goede prijs’.

Beeld: Cheap Monday Facebook

Cheap Monday
H&M Group