De H&M Group test een kleding abonnement in samenwerking met Chinees bedrijf Ycloset. De innovatieafdeling van de H&M Group, The Laboratory en Cos zijn een samenwerking aangegaan met Ycloset, zo meldt de groep in een persbericht.

“Kledingverhuur in de vorm van een abonnement hebben we al een tijd op onze radar en we hebben het idee dat het voor ons een relevant businessmodel is om te onderzoeken,” aldus Laura Coppen, van Circular and Sustainable Business Development bij H&M’s The Laboratory. “Met onze ‘leren door te doen’-aanpak testen we het abonnement in China en bouwen verder op de dingen die we daar leren. Hierdoor kunnen we de vraag van de consument, het businessmodel, de potentie voor het opschalen en diverse duurzaamheidsfactoren onderzoeken.”

Ycloset heeft 15 miljoen geregistreerde gebruikers in China. Het is hiermee het grootste kledingverhuurplatform. De test met Ycloset zal drie maanden duren en zal gebeuren met de items van Cos, een van de merken van de H&M Group. Wanneer de huurperiode over is kunnen klanten kiezen om het gehuurde item te kopen tegen een gereduceerde prijs. “De collecties van Cos zijn ontworpen om lang mee te gaan. We geloven dat de kwaliteit van onze collecties goed werken met kledingverhuur. Om het breder te trekken - het is belangrijk voor ons om nieuwe aanpakken te testen. Voor het beste resultaat voor onze klant en onze gemeenschap - naast de toekomst van ons bedrijf.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN