(advertentie)
(advertentie)

H&M's Arket heeft drie weken voor de opening van de eerste flagshipstore in Londen, op 25 augustus, de eerste campagnebeelden onthuld.

"De overkoepelende koers en focus is kwaliteit in simpele, tijdloze en functionele designs," zo liet de H&M Group al eerder weten over Arket. En dat is terug te zien in de vijf campagnebeelden die Business of Fashion als eerst wist te bemachtigen.

Op de damesmode beelden draagt een van de modellen een klassieke camel trenchcoat. Op een ander beeld zijn twee blauwe poplin blouses over elkaar gecombineerd, op nog een ander een boxy geruite mantel over een okergele coltrui. Ook is er een foto met beige rib gebreid vest, gecombineerd met een blauwe jeans en cognac leren riem.

In de heren-advertentiecampagnefoto's draagt een mannenlijk model een tijldoze camel mantel over een casual look bestaande uit een groen T-shirt en chino met witte gympen. Een ander gezicht is gekleed in een zwarte coltrui en zwarte jeans met opnieuw een camel mantel.

De stijl laat zich het best omschrijven als 'Scandinavisch-chic'.

Alles wat we tot nu toe weten over Arket

Arket biedt tijdloze doch moderne mode voor mannen, vrouwen en kinderen en zet in op 'allerdaagse' garderobe klassiekers als de Bretonse top, nette pantalons en cashmere en merinowollen knitwear. De prijzen liggen hoger dan de andere merken uit de H&M koker, want belangrijke peilers van Arket zijn mooie materialen, functie en pasvorm. En duurzaamheid. Op Arket's Instagram-account worden fabrikanten van het merk in de kijker gezet middels korte video's.

Ook wordt de Arket collectie - die naast mode bestaat uit interieurartikelen - aangevuld met producten van externe merken. Volgens het Duitse modevakblad Textilwirtschaft zijn de eerste merken die naast de eigen collectie zullen worden verkocht Nike, Adidas, Diemme, Hestra en Ticker.

Arket maakt zijn debuut op 25 augustus in winkelstraat Regent Street te Londen. Het nieuwe merk opent in 2017 vijf winkels en via de online shop 18 Europese markten gaan bedienen.

FashionUnited heeft de geplande fysieke winkels in kaart gebracht. Uitleg: Klik op een icoon in de kaart om meer te weten te komen over de Arket vestigingen.

Op Arket's Instagram-account is vandaag voor het eerst een preview geplaatst over de webshop.

Het Arket hoofdkantoor en de designstudio bevinden zich in Stockholm. Ulrika Bernhardtz, wie al 23 jaar bij de Zweedse retailgroep H&M werkt, is Arket’s creatief directeur. Bernhardtz was ook betrokken bij de lancering van H&M's concepten H&M Home, Cos, &Other Stories.

Foto's: Arket herfst/winter campagne 2017. Styling: Jodie Barnes. Fotograaf campagne dames: Zoe Ghertner.