Grote namen op Showroom
bezig met laden...
Showroom, de vakbeurs voor het middensegment, heeft zijn naam gevestigd. Voor de derde editie van het evenement is het aantal stands opnieuw uitgebreid. Bovendien wist de tweede modebeurs van Nederland met merken als Bandolera, Mexx en Marlboro Classic een aantal grote namen aan het assortiment toe te voegen.
De eerste editie van Showroom maakte met 94 stands al een goede start. De tweede aflevering was al met 25 procent gegroeid naar 120 stands. "Dat aantal wordt deze keer zeker overtroffen," zegt Simcha van Nimwegen, eventproducer van Showroom. "Hoeveel het er deze keer exact worden, is nog niet duidelijk, omdat de verkoop nog niet is afgesloten."
Bij de zomereditie waren er ook al grote labels op de beursvloer te vinden, waaronder EDC, Jackpot en Cottonfield. Daarbij komen nu onder meer Arma, Mac, Sensa Donna, Bellissima, For Fellows en Tom Tailor. "De organisatie is nog volop in gesprek met andere mooie labels," aldus van Nimwegen. Toch is groei volgens Van Nimwegen niet het grootste doel: "We willen liever in kwaliteit groeien dan in kwantiteit, en we hebben dus ook van een aantal merken afscheid moeten nemen."
Sommige merken -zoals Marlboro Classic- zijn afkomstig van de Modefabriek. Maar andere labels, zoals Mexx en Bandolera hebben nog nooit op een Nederlandse beurs gestaan. "De labels maken een duidelijke keuze voor Showroom," aldus van Nimwegen. "Ze vinden dat deze beurs beter past bij hun merkidentiteit. Dat betekent dat we op de goede weg zitten," zegt Van Nimwegen.
Dit jaar wordt Showroom voor het eerst in hetzelfde weekend gehouden als de Modefabriek; op 20 en 21 januari. Showroom vindt plaats in de Amstelhal. Detaillisten kunnen een passepartout kopen waarmee beide beurzen te bezoeken zijn.