Gémo gaat de tweedehands markt verkennen
bezig met laden...
Gémo, het kleding-, schoenen- en accessoiremerk, heeft besloten tweedehands mode te verkopen. Vorige week maakte Kiabi de opening van het eerste tweedehands verkooppunt bekend, nu volgt Gémo dit voorbeeld en besluit de krachten te bundelen met Patatam, een expert op het gebied van tweedehandsmode. De tweedehands kleding is in drie winkels van Gémo in Frankrijk te vinden.
In een persbericht licht het merk deze nieuwe positionering met overtuigende cijfers toe. Gémo zegt dat “meer dan een op de drie Fransen dat in 2019 tweedehands kochten, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Een trend die vooral opkomt in de markten van vrouwen, kinderen en baby’s ”. Gémo geeft aan dat de voornaamste motivatie van consumenten vooral economisch is (72 procent), gevolgd door ecologische redenen (36 procent).
Gémo biedt sinds 26 augustus tweedehands Gémo-artikelen en producten van andere merken aan in drie van zijn winkels, gepresenteerd onder de naam “Seconde vie by Gémo”.
In een reactie op dit project zei Renaud Montin, directeur marketing, digitaal en innovatie bij Gémo, in een persbericht: “De tweedehandsmarkt is een markt van de toekomst en veel van onze klanten wenden zich tot tweedehands kleding, om kleding voor een mooie prijs te vinden en een nieuwe manier van consumeren aan te nemen. Het is dan ook heel natuurlijk, en in lijn met onze verantwoorde ‘Mieux-aanpak, dat we Seconde vie by Gémo wilden ‘starten. Deze eerste test heeft als doel de loyaliteit van onze klanten te versterken en tegelijkertijd de duurzame transformatie van Gémo te versnellen”, aldus Montin.
Gémo is een Franse modemerk met kleding voor het hele gezin. Het merendeel van de winkels van Gémo is te vinden in Frankrijk, maar sinds 2014 heeft het modemerk voet aan de grond in België gezet met filialen in Wallonië.
Dit artikel is eerder verschenen op FashionUnited.FR, vervolgens vertaald en bewerkt door Ilona Fonteijn.