• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Gaastra maakt een comeback: Dit weten we nu

Gaastra maakt een comeback: Dit weten we nu

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Modemerk Gaastra maakt een comeback, zo meldt het merk trots in een persbericht. Gaastra verdween twee jaar geleden van de markt na het faillissement van de Doniger Fashion Group, maar het merk wordt nu nieuw leven ingeblazen door de Unlimited Footwear Group, zo blijkt in een persbericht.

“In deze bijzondere periode, brengen wij niet alleen een merk terug, maar zetten we ook een visie neer: duurzaamheid, kwaliteit en stijl gaan zonder uitzondering samen,” aldus Managing Director Rico van Capelle in het persbericht. De fall/winter collectie voor het 2021/2022 seizoen is de eerste collectie van het merk. Gaastra zal zowel de dames als de heren bedienen.

Na enkele jaren afwezigheid maakt Gaastra comeback op de markt

Gaastra besteedt extra aandacht aan materiaalkeuze en moderne technologieën om zo duurzaam mogelijk te zijn, aldus het bericht. Daarnaast ligt ook de focus op ondersteuning van partners en ondernemers ‘in een spannende en uitdagende tijd’. “De komende periode ligt de focus op on- en offline distributie binnen Nederland, Duitsland en België. Waarna vervolgens uitbreiding binnen Europa gepland staat. Onze propositie is volledig gebaseerd op betrouwbaarheid, partnership en flexibiliteit; aspecten die in deze tijd van cruciaal belang zijn,” aldus commercieel manager en sales-aanspreekpunt Jordi van Laar, in het bericht.

Gaastra valt dus onder de Unlimited Footwear Group en heeft Equistone als strategisch partner voor de comeback. Het merk zelf werd in 1897 opgericht door Douwe Gaastra in Sneek. Het werd bekend als een nautisch lifestyle merk.

Beeld: Archieffoto Gaastra 2015

Doniger Fashion Group
GAASTRA
Unlimited Footwear Group