• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Forse winstgroei Q4 Levi Strauss

Forse winstgroei Q4 Levi Strauss

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Levi Strauss & Co heeft de nettowinst in het vierde kwartaal van het afgelopen boekjaar ruim verdubbeld. De Amerikaanse jeansproducent dankt de groei vooral aan een eenmalige belastingmeevaller van $215 miljoen en waarschuwt dat 2008 alsnog een moeilijk jaar zal worden, omdat de verkoop in een paar belangrijke regio's blijft dalen. De nettowinst is in het laatste kwartaal van 2007 uitgekomen op $267 miljoen tegen $96 miljoen over dezelfde periode in 2006. De operationele winst steeg met 12 procent naar $190 miljoen tegen $170 miljoen een jaar eerder. Dankzij lagere kosten steeg de omzet met 2 procent, maar die zou zonder verschillende meevallers gedaald zijn. Vooral als gevolg van de gedaalde verkoop van het goedkopere Signature label dat Levi Strauss in 2003 op de markt bracht. Het hoofdmerk Levi's wist wel in alle regio's groei te boeken. Het bedrijf kampt met tegenvallende verkoopresultaten in aan aantal belangrijke markten. Zo is de omzet in de thuismarkt, de VS, met 3 procent gedaald en ook in Japan loopt het niet lekker. Opkomende markten zoals India en China laten daarintegen een gezonde groei zien.

Levi's
Levi Strauss
Levis