De nettowinst van het Franse luxegoederenconcern PPR is in 2007 verdubbeld. Het bedrijf rapporteerde een omzetgroei van 16 procent naar 19,8 miljard en een stijging van de nettowinst met 50,5 procent naar 1,06 miljard euro. PPR, voorheen Pinault Printemps Redoute, omvat onder meer La Redoute, Fnac en de Gucci Group en is het derde grootste luxeconcern ter wereld. Afgelopen jaar heeft PPR de Duitse sportgigant Puma overgenomen voor 5,3 miljard euro. De groei die PPR afgelopen jaar heeft gerealiseerd is vooral te danken aan de goede prestatie van merken als Bottega Veneta (+69 procent) en Yves Saint Laurent (+35 procent), die onder de Gucci Group vallen, en Fnac (+15 procent). De fors gestegen nettowinst dankt PPR naar eigen zeggen aan overname van Puma. In het lopende boekjaar 2008 verwacht PPR de resultaten opnieuw te kunnen verbeteren. ”Dit resultaat weerspiegelt de kracht van onze merken en retailconcepten. Daarmee zijn wij actief op de snelgroeiende consumenten- en luxegoederenmarkt in meer dan 90 landen,” zei directeur François-Henri Pinault in een persverklaring.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN