Online lingerie retailer Figleaves.com heeft vorige week een verkooprecord geboekt met een mid-season sale die slechts 48 uur duurde. De uitverkoop startte woensdag 28 april om 12:00 en liep exact 2 dagen later af. Het resultaat van deze 48-uurs actie heeft het kerstrecord van Figleaves.com vermorzeld.

Op het drukste tijdstip waren er maar liefst 10.000 bezoekers op de website, die daar minimaal vijf minuten bleven. Dat heeft het bedrijf, dat wereldwijd ondergoed verkoopt, laten weten. Binnen 24 uur kon Figleaves al 3500 bestellingen noteren. Fors meer dan gedurende de kerstactie van 2003 toen de online retailer op een dag 2300 orders te verwerken kreeg.

De resultaten van Figleaves.com weerspiegelen de wereldwijde groei van online verkoop. Uit recent Brits onderzoek bleek dat de kledingverkoop via internet daar zelfs een van de sterkst groeiende markten is. In de maand maart resulteerde dat in een omzet van £100 miljoen (€151m). In Groot- Brittannië is de verkoop in deze branche de afgelopen drie jaar explosief gegroeid (+ 479%) en heeft inmiddels een marktaandeel van 9%.

Figleaves.com ging in 1998 van start en is wereldwijd de grootste online verkoper van merkondergoed. Het bedrijf verkoopt meer dan 170 internationale lingeriemerken.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN