• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • FFI trekt met tweede editie Fashion Talks grenzen van de verbeelding open

FFI trekt met tweede editie Fashion Talks grenzen van de verbeelding open

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Na een geslaagde eerste editie in oktober 2013, verzamelen modeprofessionals op 3 december 2015 wederom in de Waagnatie in Antwerpen voor Fashion Talks. De modeconferentie, georganiseerd door Flanders Fashion Institute, staat dit keer in het teken van thema IMAGINE! en zoomt in op topics die vandaag veelvuldig over de tong gaan én dat in de toekomst zullen doen. Deelnemers worden getriggerd om uit hun comfortzone te breken op zoek naar alternatieve werkwijzen en oplossingen.

Meer informatie en tickets klik hier

Met de gevestigde modeweken van Parijs en Londen 'om de hoek', heeft Antwerpen geen nood aan een eigen fashion week. De sector wordt echter geconfronteerd met een reeks uitdagingen en om deze aan te pakken, is een uitwisselings- en netwerkmoment wel opportuun. Tijdens Fashion Talks doen lokale en internationale (mode)sprekers uit de doeken hoe zij omgaan met het veranderende modelandschap.

Duurzaamheid, een smoking hot topic. Bij de minste aanleiding, staan de media bol van verwijten aan het adres van de grote modespelers maar de kwestie is niet zo zwart-wit als vaak geportretteerd. Daarom is transparantie nodig om het debat onderbouwd te voeren. Michael Beutler, Director of Sustainability Operations van Kering (de groep achter onder andere Stella McCartney, Gucci en Puma), doet tijdens Fashion Talks uit de doeken hoe de groep vertrekt van een environmental profit & loss statement in het verduurzamingsproces.

Ook de thema's innovatie en technologie laten de modewereld niet onberoerd. Zet Borre Akkersdijk, alumnus van de Design Academy Eindhoven, naast een machine, geef hem stof: hij assembleert en verrast. Tijdens Fashion Talks legt hij uit hoe hij de grenzen tussen mode en techniek verkent. Tom Savigar van het Londense future consulting bureau The Future Laboratory kadert wat onsterfelijke merken onderscheidt en hoe zij omspringen met de mogelijkheden en uitdagingen voorhanden.

Human capital wordt steeds meer naar waarde geschat, ook in de modewereld. Céline Toledano en Mathias Ohrel van recruitment agency m-O Conseil schetsen hoe zij vandaag hun klanten met de juiste (creatieve) profielen matchen.

De voorbij jaren werden vooral de BRIC-landen genoemd als symbool van de verschuiving in economische kracht maar ook een aantal Afrikaanse markten tonen veel potentieel. Strategisch consultant Robb Young gaat in discussie met een reeks lokale specialisten waaronder de Nigeriaanse Omoyemi Akerele en journalist Helen Jennings.

Tim Coppens startte zijn eigen label in New York in 2011. Hij gaat in discussie met Anne Chapelle, CEO van BVBA 32 (Atelier Ann Demeulemeester) en BVBA Atelier Haider Ackermann, over de manier waarop steden hun mode-industrie kunnen voeden door onder andere in te zetten op lokale productiefaciliteiten. Mimma Viglezio, gepokt en gemazeld in wereldwijde communicatie voor diverse luxemerken, praat de verschillende talks aan elkaar.

Meer informatie en tickets klik hier

Fashion Talks
Flanders Fashion Institute
Partner Content