• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Feng Shui stimuleert aankoopgedrag

Feng Shui stimuleert aankoopgedrag

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Winkelinrichting heeft grote invloed op het koopgedrag van de consument. Het Chinese Feng Shui-concept bijvoorbeeld, maakt van de winkelruimte een harmonieuze omgeving die de consument aanzet tot kopen. Bij dit concept hangt alles af van de plaatsing van bepaalde winkelelementen en de indeling van de ruimte. Zo moet de ingang in het verlengde van de menselijke blik liggen en bezoekers naar binnen trekken. Klanten moeten bij binnenkomst bovendien een totaaloverzicht van de winkel krijgen, waardoor de binnenkomende energie (van de klant) direct doorstroomt naar achterin de winkel. Natuurlijke elementen in de winkel kunnen deze energie langer vasthouden. Dramatische en onverwachte vormen zien er aantrekkelijk uit, maar veroorzaken onrust. De binnengekomen energie schiet als een boomerang door de winkel heen en weer en heeft chaos tot gevolg. Ook andere psychologische factoren kunnen het koopgedrag stimuleren. Zo blijken mensen bij het betreden van een ruimte de neiging te hebben eerst rechtsaf te slaan. Daar moeten dus de opvallendste producten en aanbiedingen geplaatst worden voor maximaal effect. (Bron : Direct Marketing)

Koopgedrag