• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Euretco wil Europa in

Euretco wil Europa in

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Euretco wil met zijn formules uitbreiden binnen Europa. Tevens is bekend geworden dat Euretco Fashion wordt opgesplitst in verschillende divisies. Een tak voor de merkenportfolio (met o.a. Cracker en Elle) en een voor de inkoopcombinatie. Algemeen directeur Harrie van der Velde krijgt een nieuw takenpakket en gaat zich concentreren op de eigen A-merken. Daarnaast wordt er een nieuwe directeur aangenomen voor de commerciële dienstverlening (de leden).

De nieuwe opzet is een gevolg van de groei aan activiteiten en de focus op het merkenpakket. Het concern is naar consumentenomzet gemeten de derde non-foodspeler van ons land. Detailhandelketens Witteveen, LinCHerie en Runnersworld zijn bij Euretco aangesloten. Commercieel directeur Peter Sturms zegt in Adformatie dat de formules Lake Side (luxe jeansformule), Witteveen, Jeans Centre, Top Form (woonformule) en Profile (fietsformule) klaar voor een stap naar het buitenland. Ook verwacht hij veel van het damesmodemerk Elle. Euretco ontstond in 1992 uit een fusie tussen Inkoopcombinatie Nederland en Samen Sterk. De organisatie heeft zo`n 3.500 winkels, waaronder zowel eigen winkels als franchiseformules. De formules zijn onderverdeeld in mode, wonen, sport en fietsen. Euretco heeft 2.250 mensen in dienst. Afgelopen week werd het vertrek van adjunct-directeur Harry Bijl bekend. Bijl verlaat na achttien jaar Euretco Fashion voor de functie van commercieel directeur bij de retailer Clous Mode (Den Bosch, Waalwijk, Eindhoven).

Euretco