• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • ELLE kiest voor Euretco Fashion

ELLE kiest voor Euretco Fashion

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Euretco Fashion B.V. heeft de licentie verworven voor de damescollectie van het internationale modemagazine ELLE. Het retailconcern met een consumentenomzet van 2,6 miljard euro, heeft daarmee een belangrijke stap gezet in de uitbouw van haar internationale merkenportefeuille. De licentie geldt voor geheel Europa, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk. Euretco Fashion brengt de eerste ELLE-collectie in het voorjaar van 2005 in Nederland op de markt. Daarna worden de activiteiten Europees uitgebreid.

Harrie van der Velde, algemeen directeur Euretco Fashion B.V.: "De ELLE-collectie wordt damesmode met Zuid-Europese allure in een Europese maatvoering. Het internationale designteam draagt de eindverantwoordelijkheid voor de ontwerpen. De collectie wordt modieus, vrouwelijk en elegant en richt zich op de zelfstandige, modieuze vrouw met klasse in de leeftijd van 25 tot 39 jaar. "

Peter Sturms, groepsdirecteur van Euretco B.V.: "ELLE is een merk met een internationale uitstraling, dat een goede aanvulling vormt op onze merkenportefeuille. Het is een interessante propositie voor prominente damesmode detaillisten, waarbij de bij ons aangesloten ondernemers met een positionering gelijkwaardig aan ELLE ´most preferred retailer´ zijn. De licentieverwerving past in de expansiestrategie die we voor ons merkenbestand actief hebben ingezet. Onze internationale ambitie, kennis en ervaring in deze markt hebben voor ELLE zeker meegewogen om voor Euretco te kiezen."

L-unlimited B.V. wordt een zelfstandige werkmaatschappij van Euretco Fashion, met een eigen team van professionals, dat geleid zal worden door de zojuist aangestelde directeur Yvonne van Dormael. Het merk kiest voor een selectieve distributiestrategie in het middenhoog prijsniveau.

Euretco Fashion wil ELLE de komende jaren op internationaal niveau sterk uitbouwen, onder meer via de opening van shop-in-shops en verkoop via vooraanstaande modewinkels. Na de start in Nederland zal de ELLE-damescollectie direct gelanceerd worden in België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland. Voor de internationale expansie oriënteert L-unlimited zich nog op mogelijke franchisepartners en importeurs.

Uitgever van het ELLE magazine, Hachette Filipacchi Medias, beheert wereldwijd 120 ELLE-licenties op het gebied van mode, van kleding tot accessoires. ELLE magazine is ´s werelds nummer 1 modemagazine, met 36 edities, een oplage van 5,5 miljoen per maand en meer dan 20.000.000 lezers. In Oost- en West-Europa vertegenwoordigt ELLE magazine 19 edities met meer dan 7.000.000 lezers. ELLE licensing in Europa heeft 14 partners, die gezamenlijk 19 productlijnen ontwikkelen voor Dames en Kinderen.

Financiële details van de transactie worden niet bekend gemaakt.

ELLE