• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • EDI in fashion in de versnelling

EDI in fashion in de versnelling

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Al langer wordt gewerkt aan de electronische gegevens uitwisseling in de Europese modebranche, maar steeds op beperkte schaal. Sinds dit najaar mag men spreken van een grote versnelling op het gebied van EDI ontwikkelingen binnen de Europese modebranche. Ook in Nederland werken sinds afgelopen maanden steeds meer leveranciers en retailers samen met behulp van EDI. EDI staat voor electronic data interchange; het via de computer uitwisselen van gegevens. Grote voordelen: hechter partnership, tijdwinst en een beter beheer van de voorraad, en dus flinke kostenbesparingen. Minder opprijzen, minder fouten en er is minder personeel nodig voor het handmatig invoeren van gegevens. De Europese modevakorganisatie FashionUnited werkt hard aan de digitale snelweg in de modebranche om zo de branche de gelegenheid te geven zo efficient mogelijk te werken. Zo maakt het onderdeel FashionUnited.com zich sterk voor één Europese standaard in alle landen zodat de steeds meer Europees opererende modebranche niet in ieder land weer tegen hetzelfde probleem oploopt. Middels de Europese standaard spreken de modebedrijven dezelfde computertaal, een noodzaak voor optimale efficiency. Modebedrijven willen zelf de vrijheid hebben om te communiceren met de relaties die zij kiezen. Middels de afspraken die op Europees vlak het meest gebruikt worden bepaalt de markt zelf wie welke informatie met wie kan uitwisselen. EDI faciliteert de informatiestroom van A naar B zodat modebedrijven veel tijd en geld kunnen besparen. De meeste Europese softwarehuizen kunnen hun mode-klanten relatief eenvoudig aansluiten op het EDI netwerk, ook als dat communicatie betreft met een bedrijf in een ander land. Door deze optimale uitwisseling van gegevens kunnen retailer en leverancier optimaal met elkaar samenwerken en zo de omzet en inkoop perfect op elkaar afstemmen.

EDI