E5 maakt kans op Mercuriusprijs
bezig met laden...
Retailer E5 maakt dit jaar kans op de Mercuriusprijs. Dit jaar zijn de finalisten gekozen op het criterium ‘innovatie met impact’, zo is te lezen op de website van handelsfederatie Comeos die de Mercuriusprijs uitreikt.
E5 is genomineerd vanwege ‘Refive’. “Met Refive zet e5 een geïntegreerde duurzaamheidsstrategie neer die verder gaat dan recyclage alleen. Het Belgische familiebedrijf zamelt jaarlijks meer kleding in dan het verkoopt, werkt nauw samen met Oxfam België en ontwikkelde in 2024 een volledig traceerbaar proces om ingezamelde denim te vervezelen tot nieuwe jeans. Dankzij herstelservices in elke winkel, eco-design in de eigen collectie en strategische samenwerking met sociale economie bewijst e5 dat stijl, transparantie en verantwoordelijkheid perfect samen kunnen gaan. Refive is geen los project, maar een cultuurverandering die haar impact toont in CO₂-reductie, inclusieve werkgelegenheid en bewustwording bij klant en medewerker”, aldus het persbericht van Comeos.
E5 neemt het op tegen Carrefour, Coolblue, D’Ieteren, Dog Chef, DSM Keukens, Guy Demarle, Lidl Belgium en Mediamarkt. Op 15 oktober wordt duidelijk wie de Mercuriusprijs wint.