Lingerieketen Hunkemöller heeft nu ook in Duitsland een webshop gelanceerd, in de hoop dat deze het succes van de Nederlandse zal evenaren. De Nederlandse webshop van Hunkemöller bestaat sinds 2003 en heeft ieder jaar de omzet weten te verdubbelen. "Het is nu wat betreft omzet onze grootste winkel," zegt woordvoerder Nadia Schoenzwytt. Het succes van de internetwinkel is volgens Schoenzwytt te danken aan verschillende factoren. "Het gemak staat op één, maar ook ons goede retourbeleid waardoor klanten geen enkel risico lopen, is belangrijk.

De site is makkelijk in gebruik en als je eenmaal je maat weet is het eenvoudig bijbestellen." De Duitse webshop is een verbetering van de oorspronkelijke Nederlandse versie. "Er is een nieuwe applicatie met een lopende band met producten onderaan (foto), waardoor de klant minder hoeft te scrollen." Deze functie zal binnenkort ook in de Nederlandse shop worden ingevoerd. De lingerieketen is al 20 jaar op de Duitse markt actief, heeft er momenteel 76 winkels en is daarmee marktleider in dat land. Dit jaar staat de opening van 15 nieuwe filialen in Duitsland gepland. Schoenzwytt: "Opvallend is dat we sinds de lancering van de webshop ook veel aanvragen uit Oostenrijk krijgen, waar wij geen winkels hebben. Ook die markt wordt zal nu dus via internet worden bediend."

Uiteindelijk wil Hunkemöller in alle landen waar het bedrijf actief is webshops openen. De eerstvolgende komt in België. Of eigenlijk worden het er twee: één in het Vlaams en één in Frans. "Ik verwacht dat die na de zomer live zullen gaan."

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN