Deze moderetailers zijn genomineerd voor de Mercuriusprijs
bezig met laden...
27 oktober wordt de jaarlijkse Mercuriusprijs weer uitgereikt door handelsfederatie Comeos. De organisatie heeft de tien genomineerden bekend gemaakt, waaronder vier mode-retailers, zo blijkt uit een persbericht.
Allereerst is de JBC in Leuven genomineerd. In de plaats introduceerde JBC eerder dit jaar een nieuw winkelconcept waarin het gezinnen wil leren over duurzaamheid. In de winkel kunnen kinderen bijleren over recyclage door onder andere interactieve schermen, een inzamelbox voor oude kleuren, wastips om kleding langer mee te laten gaan en een herstelhoekje voor gescheurde kleren.
Tweede mode-genomineerde is Van Haren. “Schoenenwinkel Van Haren kocht midden in de pandemie 38 winkels over en creëerde zo maar liefst 350 jobs. Er ging niet enkel veel aandacht naar het personeel met opleidingen en online speeddates, maar de keten hechtte ook veel belang aan klanten door beleving centraal te zetten in hun vernieuwde en ruime winkelconcepten,” zo schrijft Comeos in het persbericht.
Winkelketen Zeb is genomineerd voor het concept Zeb for Everyone. Zeb wil de winkelbeleving voor personen met een beperking zo optimaal en gemakkelijk mogelijk maken. De infrastructuur in de winkels werd onder andere aangepast, maar ook kregen alle personeelsleden een opleiding om stil te staan bij toegankelijkheid en om hun klanten nog beter te begeleiden.
Last but not least is de C&A op de Meir in Antwerpen. “C&A bestaat al 180 jaar. Toch kunnen ze blijven innoveren en dat bewijzen ze met hun winkel op de Meir. Onder het slogan “Sustainability made easy”, vernieuwden ze hun concept met duidelijke engagementen, duidelijke labels, extra aandacht voor ‘groen’ in de winkel. Ze hebben ook oog voor digitalisering om de band met de klant te versterken en installeerden interactieve signalisatieborden met touchscreen en selfscankassa’s."