• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Detaillisten leren echte vrouwen waarderen

Detaillisten leren echte vrouwen waarderen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Er begint een verschuiving te ontstaan in de opvatting van detaillisten over 'echte vrouwen' ten opzichte van geïdealiseerde schoonheden. Steeds meer grote bedrijven gaan zich met adverteren richten op echte vrouwen met echte rondingen, om zodoende een groter publiek aan te kunnen spreken. Grote bedrijven als Nike en Wal-Mart volgen nu in de voetsporen van Dove, die met zijn advertenties voor Dove firming lotion furore maakte. In de reclamespotjes en advertenties zijn wij stevige, voluptueuze vrouwen in hun ondergoed die er stralend van zelfvertrouwen bijstaan. Maar ondanks deze verschuiving merkt marketingexpert Katie LeBesco op dat de nieuwe realiteit nog steeds verbloemd wordt. "Wij zien geen gesprongen aderen...of vrouwen met ontzettend dikke buiken," zei zij in een interview met USA Today. LeBesco zei dat de advertenties "nog niet het laastste woord zijn in sociaal verantwoord adverteren" maar gaf aan tevreden te zijn met de kleinste verandering. Adverteerders komen tot de conclusie dat zij een grote groep vrouwen hebben overgeslagen door zich alleen maar te concentreren op volmaakte schoonheid en slankheid. "Zij proberen nu een groot deel van de samenleving, dat genoeg heeft van volmaaktheid, aan te spreken," zei Tom Cline, marketing professor aan de Saint Vincent College in Latrobe, Pa., tegen USA Today. Nike heeft inmiddels voor een reclamecampagne een groep echte vrouwen en top athleten bij elkaar gebracht. De advertenties laten verschillende beelden van lichaamsonderdelen zien, waaruit blijkt dat deze vrouwen sterk en fit zijn. "De advertenties trachten te illustreren dat niet alle lichamen hetzelfde zijn," zei Nike vertegenwoordigster Caren Bell. "Om een sterke en gezonde vrouwelijke athleet te zijn betekent niet dat je maatje 36 moet hebben." Amen! Ook de Amerikaanse retailgigant Wal-Mart heeft zich bij deze groep aangesloten. Het bedrijf heeft in de Amerikaanse Vogue van September een advertentie van acht bladzijden geplaatst waarin echte vrouwen stijlvolle mode dragen. De boodschap is hier dat "mode voor iedereen toegankelijk is", zegt Wal-Mart vertegenwoordigster, Jacquie Young.

Trend