• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Delta overeenkomst met Levi's

Delta overeenkomst met Levi's

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Delta Galil Industries heeft gisteren een concessionaire overeenkomst met het Amerikaanse Levi Strauss & Co getekend. Het van oorsprong in Israel gevestigde Delta zal voortaan heren en dames ondergoed en sokken in Europa verkopen onder het Levi Strauss Signature merk.

De jeansgigant heeft het merk voor de massamarkt ontwikkeld. De overeenkomst betekent een ommekeer voor Delta. In voorgaande overeenkomsten met merknaamproducenten concentreerde Delta zich op het ontwerp, de ontwikkeling en productie van de producten. Ditmaal zal Delta zich ook om de marketing en verkoop van de producten bekommeren. Deze overeekomst betekent de intrede van Delta in de massamarkt voor lingerie en onderkleding in Europe. Dit is al langer een doel van het bedrijf geweest, volgens CEO van Delta, Arnon Tiberg. Momenteel bestaat 8% van de omzet van het bedrijf uit verkoop naar Europa. Nadat Delta kort geleden Auburn Hosiery Mills - dat in de VS en Europa Wilson sport sokken produceert - had overgenomen, besloot het bedrijf meerdere overeenkomsten te sluiten om merken te produceren en te marketen. Tiberg vertelde dat Delta het Levi Strauss Signature merk in de Franse Carrefour, de Wal-Mart ketens in Duitsland, het Britse Wal-Mart dochterbedrijf Asda en de Britse Tesco zal verkopen. Hij gelooft niet dat zelfstandig marketen het bedrijf zal schaden. Tiberg zei dat de marketing via grote ketens zal worden verricht door middel van pre-order. Zolang het bedrijf de juiste prijs vaststelt voor de collectie zal het geen groot risico lopen, aldus Tiberg.

In de tussentijd rapporteerde het Britse Marks en Spencer teleurstellende resultaten voor tijdens. In de eerste negen maanden van 2004 vertegenwoodigde M&S 29% van Delta's omzet.

Levi
Levi Strauss
Levis