• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • De kerstshopper vergeet zichzelf niet

De kerstshopper vergeet zichzelf niet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tijdens de feestdagen wordt er natuurlijk behoorlijk wat geld uitgegeven aan familie, vrienden en relaties, maar de gemiddelde Amerikaanse consument zal het niet nalaten ook zichzelf extra te trakteren. Uit onderzoek is gebleken dat men gemiddeld zo'n $86,62 aan cadeaus voor zichzelf spendeert tijdens het kerstshoppen. “Het wordt ook wel cross-shopping”genoemd” ,zegt een woordvoerder van Eden Prairie, een golfwinkel. “We merken het in de schappen: hoe meer mannenclubs we verkopen, hoe hoger de verkoop van vrouwenkleding. Wanneer vrouwen een golfclub kopen voor hun man, doen ze meteen inkopen voor zichzelf.” Mannen blijken nog erger te zijn: Volgens de National Retail Federation spenderen mannen zo'n $109 aan zichzelf. Vrouwen zijn wat bescheidener en besteden gemiddeld $66 aan zichzelf. In Nederland is deze trend minder zichtbaar. “Wij zijn niet bekend met dit fenomeen, maar hebben er ook geen onderzoek naar gedaan.” zegt Peter van Bakkum, woordvoerder van Vendex KBB. Op de vraag of er nieuwe trends zichtbaar zijn antwoordt van Bakkum ontkennend. “Wat de feestdagen betreft komt men steeds later op gang. Vaak doen mensen pas in de laatste drie dagen voor de feestdagen hun inkopen. Dit is echter geen nieuwe trend. We signaleren het al langer.” Wel blijkt de consument meer te spenderen. ”Het consumentenvertrouwen herstelt: de verkopen zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar. Maar het blijft een traag proces.”


 

Feestdagen
Vendex KBB