Gelukkig hoefde Weare niet de enige reden te zijn om af te reizen naar Dusseldorf. Er zijn altijd nog de CPD de HMD, Body Look en Global Fashion. De beurs is zoals de namen klinken. Aan de ene kant degelijk en duidelijk, maar aan de andere kant weinig verrassend; het zijn geen beurzen die sprankelen, inspireren en verleiden. Wel zijn het beurzen waarop je goede zaken kunt doen. "Jazeker," vindt Tina Riemann uit Krefeld die een winkel heeft in grote maten. "Dit is altijd een erg goede beurs voor ons. Ik heb al een aantal interessante dingen gezien."

Ook de Nederlandse Rita Verhoef en Corinne Sasse, die bezig zijn met een winkel in Baarn, zijn wel wat mooie artikelen tegengekomen. "Je kunt goed zien wat de tendens is in de mode: heftige prints zijn voorbij. Het wordt nu vooral een effen kleur met applicaties," merkt Verhoef op. Een heel duidelijk aanbod, inderdaad. Maar, zo verzucht Sasse: "echt vernieuwend is het allemaal niet."

De afgelopen jaren had de Duitse modebeurs het moeilijk en de organisatoren ondernamen actie om het tij te keren. En eerlijk is eerlijk:de organisatie doet wel zijn best. Zo worden er nu mode- en trendshows gegeven door merken als bijvoorbeeld Gerry Weber en Gabilauton. De indeling van de beurs is veranderd en sommige standhouders proberen aandacht te trekken met grote auto's, zoals het merk Zaek, of levende modellen, zoals een aantal aanbieders van bruidsmode.

Sinds februari 2006 stijgt het bezoekersaantal weer, maar toch is de CPD niet meer wat het geweest is, zegt Ferda Strobbe van Passigatti: "Het is niet meer hetzelfde als vroeger. Toen kwamen bijna alle klanten hier naartoe en dat is nu niet meer zo." Toch denkt ze er niet over om de beurs over te slaan: "We doen nog steeds goede zaken."

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN