Cold Method groeit op
bezig met laden...
Cold Method, een jong herenlabel uit de koker van Fourtosix, is klaar voor grootse groei. In de 3 testseizoenen dat het merk nu achter de rug heeft, wist het zich reeds te verspreiden over 500 verkooppunten in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Daarmee verklaarde Fourtosix het label klaar voor het echte werk. De collectie is nu drie keer zo groot en ook de ambities nemen toe.
Afgelopen seizoen was vooral de verkoop van jassen en knitwear succesvol. Nu is de collectie breder in opzet en materiaalgebruik. De collectie werd uitgebreid van 100 naar 300 stuks. Nieuw daarin zijn onder meer de accessoires, die kort gezegd onalledaags zijn. Stropdassen waar een kraag aan is bevestigd, bijvoorbeeld en bretels met revers.
De basisgedachte van de garderobe stoelt op 9 kledingcategorieën, die Cold Method omschrijft als de '9 aesthetics'. De categorieën T- shirt, denim, shirt, pants, polo, suit, cardigan, coat en accessory, bevatten elk meerdere basisstukken. Voor de hele collectie geldt dat de items er op het eerste gezicht basic uitzien, maar bij nadere beschouwing vallen de details in de afwerking op. De T-shirts bijvoorbeeld, kenmerken zich door de fijne structuur van hun stof -gemerceriseerde katoen- en de fijngebreide truien zijn van merino wool. "In die combinatie van basisstukken en de verfijnde afwerking ligt de kracht van het merk," denkt Mirjam Verschoor, woordvoerder van het merk. Naar aanleiding van het succes van afgelopen seizoenen koestert Cold Method hoge verwachtingen voor de toekomst. Zo staat er onder meer een uitbreiding op de planning van het aantal verkooppunten, niet alleen binnen Europa, maar ook daarbuiten.