Chinese expansie Cold Method
bezig met laden...
Cold Method, het herenmodemerk van Fourtosix, heeft een overeenkomst gesloten met Retail China. Doel is een forse expansie van het merk in China en Zuidoost-Azië. In de drie jaar sinds de oprichting heeft Cold Method al een imposante expansie in Europa achter de rug. Het merk heeft nu zo'n 500 verkooppunten in 11 landen waaronder de Benelux, Italië en Groot-Brittannië.
Retail China wil een volwaardig retailkanaal met eigen winkels opzetten. Ook komen er in Azië Cold Method flagship stores, shop-in-shops in warenhuizen en een webshop. De overeenkomst heeft een looptijd van 20 jaar, maar de komende 3 jaar wil de nieuwe partner al minimaal 23 flagship stores en 30 shop-in-shops in China openen. Janet De Silva, directeur van Retail China, zegt: "Wij zijn heel blij met deze nieuwe partner. Cold Method is perfect voor de groeiende markt van jonge professionals in China. De filosofie van het merk met de '9 aesthetics' biedt bovendien interessante mogelijkheden voor een retailconcept dat consumenten in staat stelt om verschillende elementen uit te collectie te mixen en matchen."
Cold Method is een Nederlands herenmerk dat in 2005 werd opgericht door Fourtosix, het bedrijf dat in ons land onder andere ook de merken Nudie Jeans en Prps vertegenwoordigt. Volgens creatief directeur Alex Jansen heeft het bedrijf in Retail China een partner gevonden die de merkfilosofie begrijpt en verder kan ontwikkelen. Het merk onderscheidt 9 kledingcategorieën en accessoires, de '9 aesthetics'. Iedere categorie bevat meerdere stukken. De kracht van het merk ligt volgens de oprichters in de combinatie van die stukken en de verfijnde afwerking daarvan. Cold Method wordt geproduceerd in China en in Turkije. In augustus staat de opening gepland van shop-in-shops in Printemps in Parijs en Selfridges in Londen. Voor de Aziatische markt zal de maatvoering iets worden verkleind.