Cédric Charlier ontwerpt capsule collectie voor Fruit of the Loom

De Belgische ontwerper Cédric Charlier werkt samen met het Amerikaanse T-shirt en ondergoedmerk Fruit of the Loom. De capsule collectie werd onthuld tijdens Charlier's presentatie in de Franse modehoofdstad tijdens Paris Fashion Week Men's.

Charlier heeft vier unisex T-shirts van Fruit of the Loom opgeleukt. Zo is er een T-shirt met een dubbele borstzak, een met logo print, een met splits en een met verticaal streeppatroon.

Volgens FashionNetwork.com was het Charlier die Fruit of the Loom benaderde voor de samenwerking: de Belgische ontwerper zou al fan zijn van het merk sinds de jaren 80.

"Ik hou van een simpel T-shirt. Het is een tijdloos item dat beter wordt met de jaren," verklaart Charlier tegenover Vogue.com. Charlier zou in zijn tienerjaren uit te tekenen zijn in een Fruit of the Loom T-shirt, zo schrijft Vogue.

Cédric Charlier ontwerpt capsule collectie voor Fruit of the Loom

Charlier’s collectie is verkrijgbaar vanaf november en maakt deel uit van de Fruit of the Loom lente/zomer 2018 collectie.

Een ontwerp van Charlier's hand kost 130 of 145 euro. De prijs van een T-shirt 3-pack is 260 euro. Een regulier Fruit of the Loom T-shirt heeft een gemiddelde retailprijs van onder de 10 dollar (8-9 euro).

Het is de designersamenwerking voor Fruit of the Loom. Charlier werkte eerder samen met Petit Bateau en La Redoute.

Foto's: Cedric Charlier.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN