C&A heeft de meest consistente pasvorm
bezig met laden...
Alvanon, een bedrijf gespecialiseerd in sizing, heeft C&A bekroond met de Alvalnside Certicication, een prijs voor een consistente pasvorm. C&A spant zich volgens Alvanon erg in om kleding in alle maten een uniforme pasvorm te geven.
C&A zal vanaf de herfst- en wintercollecties voor dames en denim van dit jaar, het Alvalnside logo gebruiken op de kledinglabels. Ook zal er de tekst 'Consistently Accurate Fit Certified by Alvanon' op de kaartjes komen te staan.
Voordat Alvanon C&A besloot te bekronen, hield het bedrijf de modeketen tien maanden lang in de gaten. Alvanon adviseerde C&A in die tijd, ook werd er gekeken naar de productontwikkeling en de strategie over de pasvorm.
C&A bekroond met Alvalnside Certicication
"We zijn zeer verheugd dat we zijn bekroond met de Alvalnside fit certification," zegt Helen Walczak, hoofd product design & development dameskleding bij C&A. "We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan een pasvorm die altijd hetzelfde is, voor onze belangrijkste kledingcollecties, denim- en lingerielijn.
Jackie Lewis, leider van de technische diensten bij C&A Buying, voegt toe: "Met steun van Alvanon hebben we onvermoeibaar gewerkt om de demografische kenmerken van onze klanten te begrijpen. Vervolgens hebben we onze pasvorm hier op aangepast."
Ed Gribben, voorzitter van Alvanon, benadrukte vorig jaar al in een interview met FashionUnited.de, hoe belangrijk een consistente pasvorm is in alle kledingmaten. Over C&A zegt hij nu: "Wat C&A heeft bereikt in zo'n korte tijd is uitstekend." Volgens Gribben heeft de van oorsprong Nederlandse modeketen ontdekt dat een consistente fit zorgt voor tevreden klanten. Ook worden consumenten loyaler, wat weer zorgt voor meer omzet, groei en winstgevendheid.