C&A begint met eigen schoenwinkels
bezig met laden...
Na de verkoop van autoverzekeringen in Duitsland en de opening van een webshop in Nederland heeft nu ook de Belgische C&A uitbreidingsplannen. Momenteel loopt een onderzoek dat moet resulteren tot de opening van schoenenwinkels in het voorjaar van 2008.
De winkelketen is op zoek naar mogelijkheden om de formule te versterken. Dat gebeurt door uit te breiden naar nieuwe markten, het openen van nieuwe winkels en het initiëren van nieuwe initiatieven. In België ligt de opening van eigen schoenenwinkels voor de hand, vertelt Johan Soenens, marketingdirecteur België en Luxemburg: "Schoenen zijn een logische extentie van kleding," verklaart hij. Op dit moment maken schoenen ook al deel uit van de collecties van C&A. In tien C&A-vestigingen in België worden al schoenen verkocht. Uitbreiding met eigen schoenenwinkels is gewenst omdat het winkeloppervlak in de Belgische vestigingen relatief klein is en de collecties daardoor beperkt moeten blijven. In Duitsland beslaat de schoenencollectie gemiddeld 300 vierkante meter per winkel. In België is hooguit 120 vierkante meter per vestiging beschikbaar voor schoenen. "Het onderzoek wijst er echter op dat er meer mogelijkheden zijn voor schoenen van C&A in België," verklaart Soenens. Omdat de winkels in de buurlanden gemiddeld groter zijn, verwacht Soenens niet dat Nederland en Duitsland het Belgische initiatief zullen volgen.