Burberry introduceert nieuw logo en monogram

Brits modehuis Burberry heeft het logo verruilt voor een nieuwe. Het is een van de veranderingen die de nieuwe creatief directeur, Riccardo Tisci, heeft doorgevoerd. Het sierlijke lettertype is verruild voor strakke schreefloze zwarte letters.

Naast het nieuwe logo, dat voor het eerst in decennia onder handen is genomen, introduceert het modehuis een nieuwe monogram. De zogehete Thomas Burberry monogram, vernoemd naar de oprichter van het modehuis, heeft een sierlijke witte B en een rood en beige-kleurige ruit in het ontwerp. Zowel de monogram als het logo zijn ontworpen door Peter Saville, die ook verantwoordelijk was voor het nieuwe logo van Calvin Klein vorig jaar.

The #ThomasBurberry Monogram August 2018

A post shared by Burberry (@burberry) on

Riccardo Tisci heeft in maart dit jaar de rol van creatief directeur bij Burberry op zich genomen. Hij nam de taak over van Christopher Bailey. Eerder werd al bekend dat Tisci het leveringsschema van Burberry ging aanpassen en van de traditionele seizoenen af ging stappen. De ontwerper presenteert in september zijn eerste collectie voor het modehuis tijdens London Fashion Week.

Beeld: Burberry PLC website