Burberry werkt met de Britse liefdadigheidsinstelling Smart Works samen voor internationale vrouwendag. Dit schrijft WWD. Met de liefdadigheidsinstelling deelt het modehuis kleding uit aan vrouwen die weer terug op de arbeidsmarkt willen treden.

Zeven deelnemers van een reïntegratietraject van Smart Works zijn door Burberry uitgenodigd in de showroom van Londen. Daar krijgen de vrouwen stylingadvies en een collectie professionele kleding aangeboden.

"We zijn gepassioneerd over onze langdurige samenwerking met Smart Works en de impact die dit op het leven van vrouwen heeft. We geloven allebei in de transformerende kracht van kleding en Smart Works geeft vrouwen de tools en het vertrouwen om te slagen", aldus Judy Collinson, hoofd merchandising officer bij Burberry, tegenover WWD.

Het weggeven van kleding heeft voor Burberry ook nog een praktisch nut. Collinson: "Ons partnerschap draagt ook bij aan onze inspanningen om overtollige voorraad een tweede leven te geven, terwijl we de gemeenschappen om ons heen tegelijkertijd ondersteunen”.

Volgens Smart Works is de helft van haar klanten afkomstig uit een etnische minderheid, zijn zij langdurig werkloos en slagen sollicitaties doorgaans niet. Veertig procent van de Smart Works-klanten is alleenstaande moeder. De liefdadigheidsinstelling, die ernaar streeft 3500 vrouwen te kleden in 2019, zegt dat 60 procent van de klanten die aan het project meedoen een baan vinden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN