Ondanks stijgende verkoopcijfers is de winst van het Duitse modebedrijf Hugo Boss in het eerste kwartaal met 5 procent gedaald. De brutowinst kwam uit op 94 miljoen euro, terwijl die in dezelfde periode van vorig jaar nog 99 miljoen euro bedroeg. Dat de winst lager uitkwam is te wijten aan een verandering die het management heeft aangebracht. De verkoopresultaten blijven veelbelovend. De thuismarkt presteerde echter met een verkoopcijfer van 99 miljoen euro minder hoog dan de 104 miljoen euro van het voorgaande eerste kwartaal. Deze daling is volgens het bedrijf een gevolg van het slechte weer. In de rest van Europa wist het bedrijf met 265 miljoen euro 2 procent meer om te zetten dan vorig jaar. In Amerika nam de verkoop een vlucht van 11 procent en in Azië steeg de verkoop met wel 21 procent. In totaal betekent dat een groei van 2 procent en een omzet van 510 miljoen euro. Inkomsten uit licentie groeiden met 16 procent tot 12 miljoen. Boss blijft positief. Voor de rest van het jaar verwacht CFO Joachim Reinhardt een groei tussen de 6 en 8 procent. De brutowinst zou met 8 tot 10 procent moeten groeien.

 

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN