• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Beurzen kindermodebranche succes

Beurzen kindermodebranche succes

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Dit seizoen was het even wennen voor de kindermodebranche: No Kidding in Houten verdween, Just Kidz fair kwam erbij in Amsterdam. Wat wel hetzelfde bleef was de Kleine Fabriek, die op 8 en 9 juli werd gehouden in de Rai in Amsterdam en weer meer merken vertoonde.

Dit jaar had de Kleine fabriek meer dan 210 stands en ruim 300 merken. De eerste dag was het nog rustig, ook vanwege het warme zomerweer. Op de tweede dag werd de beurs aanzienlijk beter bezocht. Ook werden er volop orders geschreven. "We hebben onze handen vol," aldus Caren Vermaat, agent van het populaire kinderschoenenmerk Lelli Kelly. Ook Ann Jacobs van het franse kledingmerk Petit Bateau heeft niet te klagen. "Toen we vanochtend aan kwamen, waren er al meteen bezoekers."

Traditiegetrouw was er op de Kleine Fabriek behalve voor kleding ook aandacht voor andere artikelen voor kinderen. Zo waren er onder meer volgestikte minibikini's van het merk Marina Militaire, een hoeden- en pettencollectie van Kik-kid en grappige boeken van uitgeverij Snor. Het totale aanbod accessoires is inmiddels gegroeid tot 38 procent van het geheel. Ten opzichte van vorige keer zijn er nu meer exposanten met schoenen," zegt woordvoerdster Veronique Weichs. "Ook het aanbod van speelgoed is gegroeid. Meubels zijn er deze keer minder, maar dat komt omdat meubelfabrikanten meestal maar eens per jaar met iets nieuws komen."

De nieuwe Just Kidz fair werd gehouden in het WFC, gelijktijdig met de Kleine Fabriek. Er waren ruim 70 merken vertegenwoordigd in veertig stands. Voor de bezoekers waren er tussen beide beurzen bussen ingezet. De organisatie was tevreden over het aantal bezoekers dat de nieuwe beurs wist te vinden, in totaal waren dat er ongeveer 1200. "Zeker voor een eerste keer is dat goed," vindt initiatiefnemer Ruben Worms. "Er komt zeker een vervolg, en dan komen er ook meer stands bij."

Just Kidz