(advertentie)
(advertentie)

De Bestseller Group breidt het portfolio uit met een nieuw merk, zo meldt de groep in een persbericht. Damesmerk Postyr is het zeventiende merk van het Deense bedrijf.

Postyr is een premium merk en zal zich niet focussen op een specifieke leeftijdsgroep, aldus Bestseller. Daarentegen focust het merk zich op het bieden van items met een bepaald karakter en kwaliteit. “Onze doelgroep, jong of oud, durft eruit te springen en houdt van de combinatie van trendy items met basics. In het kort: ze zijn edgy en kwaliteitsbewust,” aldus Gitte Skaarup, brand manager in het persbericht.

Het merk zal online te vinden zijn en wordt door Bestseller gekarakteriseerd als ‘innovatief, tijdloos en digitaal’. Bestseller zal namelijk zes keer per jaar een online beurs presenteren waar inkopers de collectie kunnen bekijken door middel van visuals en extra toelichting. “De uiteindelijke consument koopt dagelijks en zonder problemen online kleding - dus er is geen excuus waarom een getrainde inkoper niet hetzelfde kan doen,” aldus het persbericht. In het eerste jaar zal de Deense groep zich vooral richten op retailers in Scandinavië, Groot-Brittanië, Duitsland en Nederland.

De eerste collectie zal klaar zijn voor levering in juli of augustus 2018, maar eerder zal al een teaser collectie geleverd worden in april of mei, aldus Bestseller. FashionUnited heeft verdere informatie over het merk opgevraagd bij Bestseller.

Bestseller is een Deense modegroep en moederbedrijf van merken zoals Vero Moda, Vila, Mamalicous, Jacqueline de Yong, Only & Sons, Name It en Selected Homme/Femme. Bestseller is in 70 markten wereldwijd aanwezig met ongeveer 2700 winkels. In 2015/2016 rapporteerde de groep een omzet van 3,07 miljard euro.