• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Belloya: ‘Met de oplossing van TCOG kunnen we onze internationale expansie verwezenlijken’

Belloya: ‘Met de oplossing van TCOG kunnen we onze internationale expansie verwezenlijken’

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Het nieuwe, internationale merk Belloya is gespecialiseerd in ‘real size’ mode voor curvy, zelfverzekerde vrouwen. Om de groeiambities te verwezenlijken is een gestroomlijnd in- en verkoopproces van essentieel belang. TCOG voorzag in een dynamische oplossing waarop externe partners eenvoudig kunnen aansluiten.

Specialisten maken vandaag de dag het verschil, zowel op het vlak van IT als in de retail. Belloya focust op fast fashion, met snel wisselende collecties die worden ontworpen en geproduceerd in Europa, voornamelijk in Italië. Dankzij de korte levertijden kan er snel worden ingespeeld op de wensen van klanten. Met de externe partners op het gebied van e-commerce meegerekend telt de organisatie 150 medewerkers. Het bedrijf is actief in België en Nederland en zal binnen afzienbare tijd stappen zetten in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk.

De aangewezen partner

Voor het realiseren van een flexibele IT-omgeving zocht Belloya internationaal naar een specialist in de sector. Volgens Corneel De Maeyer, CEO en co-founder van Belloya, heeft TCOG de kennis en kunde in huis om de internationale expansie te verwezenlijken: “Partners zoals Wehkamp kunnen eenvoudig aansluiten op onze omgeving. Waar het maken van zo’n koppeling vroeger acht maanden tot een jaar in beslag nam, spreken we nu over vijf weken. Als jong, dynamisch bedrijf verwachten organisaties van ons dat we snel kunnen schakelen.” Rembrandt Kuijpers, managing partner TCOG: “De samenwerking met Belloya is een echt partnership, we houden elkaar scherp en dagen elkaar uit om het maximale te bereiken. TCOG is trots op het samenspel en de reeds gerealiseerde resultaten!”

Met ruim 25 jaar ervaring in het vak weet De Maeyer uit ervaring dat deze betrokkenheid en flexibiliteit niet altijd evident is. “Veel bedrijven maken gebruik van een tailormade oplossing waar later het nodige aan bijgebouwd is. Zodoende zitten zij opgescheept met een draak van een IT-systeem dat problemen geeft bij synchronisaties. Hierdoor zien deze bedrijven zich genoodzaakt om veel geld te pompen in het upgraden van het oude systeem, of om een volledig nieuw systeem te laten bouwen.”

Geen retail zonder data

Het retaillandschap is sterk geglobaliseerd en IT maakt daar een onmisbaar onderdeel van uit. Doordat de specialisten van TCOG deze ontwikkelingen op de voet volgen kan Belloya aanzienlijk sneller en efficiënter werken, constateert De Maeyer tevreden. “Onze webshop is live in verschillende landen, dus is het noodzakelijk dat ons systeem internationaal functioneert, 24 uur per dag. Essentieel is dat elke transactie – of dat nu in Amsterdam is of in Hamburg – correct wordt verwerkt zodat de voorraadweergave altijd klopt. Wat we willen voorkomen is een slapende voorraad. Data ontsluiten is eenvoudig met de oplossing van TCOG. Dagelijks analyseren we de omzetten via onze verschillende kanalen, zo kunnen we de collecties permanent bijsturen en de voorraad optimaliseren. Retail draait tegenwoordig voor 80 procent om data en voor 20 procent om emotie.”

Langetermijnvisie

Kassaregistratie, voorraadbeheer, inkoop, merchandise, finance en e-commerce: de oplossing van TCOG biedt volledige ondersteuning van alle bedrijfsprocessen. Om in te kunnen blijven spelen op de snelheid van het retaillandschap is de IT-omgeving van Belloya dynamisch en constant in beweging. De consument is kritisch en veeleisend geworden. “Om deze verwachtingen waar te maken heb je een partner nodig die meedenkt. Ons retailmodel is anders en vernieuwend: die bestaat voor zeventig procent uit ‘clicks’ en voor dertig procent uit ‘bricks’. TCOG begrijpt deze dynamiek. Het is een flexibele, uiterst betrokken speler”, vertelt De Maeyer. “Wij waren niet op zoek naar een IT-pakket, maar naar een partnerschap. We zijn dit traject dan ook gestart voor de lange termijn: door constant te evalueren kunnen we samen uitdagingen aangaan, nieuwe markten aanboren en groeien. Met de oplossing van TCOG gaat er een wereld voor ons open om onze internationale expansie te verwezenlijken.”

Over TCOG

TCOG, met hoofdkantoren in IJsselstein (NL) en Turnhout (BE), is sinds 2001 actief als Microsoft ERP partner. TCOG realiseert zich als geen ander dat het ultieme samenspel tussen feiten en gevoel doorslaggevend is voor succes. Daarom genereert TCOG échte antwoorden op doelgerichte vraagstukken met ruimte voor gevoel, zodat bedrijven in Fashion, Retail en Industry werkelijk het beste uit hun business kunnen halen. Bij TCOG werken mensen-mensen die er alles aan doen om hun klanten verder te laten groeien met hun ambities. Dit door te denken vanuit het oogpunt van de klant en daar eigen kennis en expertise aan toe te voegen. Meer informatie over TCOG is te vinden op http://www.tcog.nl/, volg TCOG op Twitter via @TCOGtechnology of volg ons op Facebook

Belloya
Partner Content
TCOG