• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Belangstelling dure kleding daalt

Belangstelling dure kleding daalt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Nederlanders geven minder geld uit aan kleding en schoeisel. Ook blijkt men het steeds minder belangrijk te vinden om 'goed gekleed' te gaan. Dat blijkt uit het continu-onderzoek Life & Living van bureau NFO Trendbox. Uit de antwoorden van 6000 respondenten komt naar voren dat nu 54% van de consumenten van 16 jaar en ouder let op de prijs, tegen nog 46% in 2000. Ook jongeren van 16 tot 24 jaar letten meer op prijzen dan vroeger. Van hen is 63,5% bereid een hoge prijs te betalen voor buitengewone kwaliteit. In 2000 was nog 70% hiertoe bereid. Nog geen 12% geeft vrij veel geld uit aan kleding. Daarnaast is de interesse in mode onder 25- tot 34-jarigen afgenomen. Kledingzaken merken deze veranderende houding van de consumenten. Zij zagen hun omzet in 2003 met gemiddeld 10% dalen. Textielsupers daarentegen hebben een omzetstijging van 4% geboekt over 2003.

Luxe
NFO Trendbox