• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • B&B Barcelona overtreft verwachtingen

B&B Barcelona overtreft verwachtingen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De afgelopen editie van de Bread&Butter beurs in Barcelona is een groot succes gebleken. Het driedaagse evenement registreerde 82.837 bezoeken. Vorig seizoen was het aantal 53.774. De beurs had aanvankelijk minstens 60.000 bezoekers verwacht. Het geregistreerde aantal vertegenwoordigt het aantal keren dat men het beursterrein betrad.

"Dit houdt in dat terugkerende mensen ook werden opgenomen in het eindresultaat," zegt Danielle De Bie, directeur communicatie van Bread&Butter. "Het is onmogelijk precies te achterhalen hoeveel bezoekers er daadwerkelijk zijn geweest, omdat men gratis toegang kreeg." Desalniettemin is het succes van de beurs onontkenbaar. Karl-Heinz Müller: "Na de recente ontwikkelingen hadden we inderdaad verwacht dat het aantal bezoekers zou stijgen maar de definitieve cijfers hebben alle verwachtingen overtroffen, we zijn erg tevreden!" Vooral het aantal bezoekers uit Noord Europa nam aanzienlijk toe. "We zijn erg blij dat veel Duitse detaillisten en inkopers naar Barcelona zijn gekomen. De aantallen zijn vergeleken met een jaar geleden bijna verdubbeld."

De meeste bezoekers kwamen uit Spanje, Portugal en Italië. Het succes was volgens de organisatie deels te danken aan AGM (Active Guest Management). Deze tak van Bread&Butter is in het leven geroepen om bezoekers uit alle landen in hun eigen taal van dienst te kunnen zijn vóór en tijdens de beurs en heeft al veel positieve reacties gekregen. "Veel deelnemers hebben actief gebruik gemaakt van AGM en bezoekers waren zeer tevreden over de persoonlijke service," aldus Müller.

De volgende Bread&Butter Barcelona zal van 4 tot en met 6 juli plaatsvinden. "We voelen ons thuis in Barcelona," zegt Müller. "De Catalaanse hoofdstad is de ideale locatie voor onze beurs, die we zullen blijven ontwikkelen. We zullen echter ook nieuwe en succesvolle concepten op andere locaties blijven realiseren en ontwikkelen." Een goed voorbeeld hiervan is Kraftwerk welke op 26 januari in Berlijn van start gaat.

Bread Butter
BreadandButter