Alexa Chung treedt in de voetsporen van Victoria Beckham en Ashley en Mary-Kate Olsen. De Britse beroemdheid lanceert haar eigen modemerk: Alexachung. De lancering staat gepland voor mei 2017.

De eerste collectie van Alexachung zal bestaan uit ready-to-wear damesmode (denim, maar ook avondkleding), schoenen en sieraden. Retailprijzen zijn nog niet onthuld, de eerste verkooppunten wel. Selfridges, Galeries Lafayette, Matches Fashion, MyTheresa en Ssense gaan Alexachung verkopen.

. The cat's out of the bag. Read all abouuuuut it at @BOF @zackerymichael

A photo posted by Alexa (@chungalexa) on

Helemaal alleen doet Chung het niet. Voor haar modemerk heeft ze een zeskoppig designteam aangesteld. Edwin Bodson, eerder in dienst bij Haider Ackermann en Ann Demeulemeester, heeft de leiding over het team. Chung vervult zelf de rol van creatief directeur.

De 32-jarige Chung begon haar carriere als model, maar ze werd vooral bekend door het presenteren van het tv-programma T4's Popworld vorig decennium. Door haar 'geek-chic' kledingstijl verworf Chung al snel het label 'it-girl'. In de afgelopen jaren lanceerde Chung capsulecollecties voor Marks & Spencer, AG Jeans, Superga en Madewell. Ook speelde ze de hoofrol in advertentiecampagnes van luxehuizen als Chanel en Longchamp. De Mulberry-tas 'Alexa', het satchel-model dat in 2009 op de markt werd gebracht door het Britse merk, is naar Chung vernoemd.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN