• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • 1e editie van SHOWROOM groot succes!

1e editie van SHOWROOM groot succes!

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Op 28 en 29 januari jl. vond de eerste editie van SHOWROOM plaats. 95 exposanten met meer dan 120 labels toonden hun nieuwste collecties aan detaillisten, inkopers en pers op deze nieuwe modevakbeurs voor het fundament van de modebranche.

Ruim 2.600 bezoekers hebben SHOWROOM bezocht. Zij waren zeer verrast door de geheel nieuwe uitstraling en opzet van de beurs. De deelnemende labels kwamen goed tot hun recht in de ruime hal, met een strakke industriële uitstraling. De collecties, entourage en activiteiten tijdens SHOWROOM zorgden voor veel beleving en inspiratie. Men kon zich onder andere laten stylen bij de kapper, een tatoeage laten zetten bij Hollywood Mark, op de foto in de studio, bijtanken aan de zuurstofbar en uitrusten in de champagne en oesterbar. De muziek en het lounge café maakte de sfeer op de beurs compleet.

De exposanten waren ook zeer tevreden over de ontspannen sfeer, de mooie aankleding en met name het aanbod. Er werden goede zaken gedaan en het cijfer dat de exposanten SHOWROOM gaven was dan ook een 7,6. De kwaliteit van de bezoekers werd met een 7 gewaardeerd. Voor Mark van Oosterhout van Mark van Oosterhout Agenturen , die deelnam met de labels Malvin, Mind en Contra, was het dan ook een succesvolle eerste editie; "Ik vond het een zeer professioneel opgezette en transparante beurs, met merken die commercie en mode goed weten te mengen. Er hing een energieke sfeer, die samen met de openheid van de stands en de hoge opkomst van professionals zorgden voor goede contacten. SHOWROOM is zowel door collega exposanten als door detaillisten zeer positief ontvangen, en heeft wat mij betreft direct al een plaats veroverd op de beurskalender. Als er aan de volgende edities nog meer toonaangevende labels deelnemen, dan wordt SHOWROOM de beurs voor dit segment van de markt. En niet alleen voor Nederland..."

Let Hoogenboom van de Waalwear groep stond met het merk Bad Boys op SHOWROOM: "De grijze wanden en verlichting met spotjes gaven het geheel een rijke en stijlvolle uitstraling. De muziek en het grote terras zorgde voor een ontspannen sfeer. De beursorganisatie is erin geslaagd het platform te creëren voor standhouders en detaillisten die zich begeven in dit segment."

Maar liefst 90% van de bezoekers komt SHOWROOM de volgende editie weer bezoeken. Uit de enquête blijkt dat meer dan 76% van hen van plan is nieuwe merken in te kopen na het bezoek aan SHOWROOM. "We zijn hier zeer verheugd over", aldus commercieel directeur Rick van Rijthoven "Het geeft aan dat wij met de komst van onze nieuwe beurs hebben ingespeeld op de behoefte uit de markt. Het fundament voor verdere succesvolle edities van SHOWROOM is gelegd. Het is nu onze taak de beurs verder uit te bouwen met interessante nieuwe deelnemers en merken, uiteraard met de hulp van de reeds deelnemende exposanten. Want zonder hun inzet, vertrouwen en enthousiasme kunnen we niet op die positie komen die wij ons ten doel hebben gesteld ".

SHOWROOM