Zalando creëert nieuwe functie voor creatieve leiding
bezig met laden...
Morten Grubak krijgt de nieuwe functie van Vice President of Creative Direction bij Zalando, zo meldt Zalando in een persbericht. Grubak zal deze functie op 1 oktober op zich nemen en zal dan verantwoordelijk zijn voor de creatieve richting van het merk Zalando.
Hij moet uniforme en consistente creatieve oplossingen ontwikkelen voor het hele traject dat de klant aflegt. In deze functie zal Grubak rapporteren aan Anne Pascual, senior vice president product design bij Zalando.
"De creatie van de nieuwe rol van Vice President of Creative Direction is onderdeel van ons streven om Zalando een merk te maken dat gedreven wordt door emotie en verhaal, en een plek waar onze klanten geïnspireerd worden," aldus Pascual. "Morten's creatieve werk is indrukwekkend en veel van zijn projecten worden beschouwd als baanbrekend in de industrie."
Eerder werkte hij voor het Amerikaanse mediabedrijf Vice Media Group, waar hij recentelijk leiding gaf aan Virtue, het Global Innovation Lab van het bureau. Daar was hij betrokken bij projecten als Coca Cola Creations, een samenwerking tussen het drankbedrijf en kunstenaars, en het Backup Ukraine-initiatief, dat werd opgezet in samenwerking met de Organisatie van de Verenigde Naties voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur (UNESCO).