Artikelen door Ole Spötter
Ole Spötter werkt sinds begin 2020 als redacteur voor FashionUnited. Hij studeerde modejournalistiek in Düsseldorf, waar hij eerder werkte voor een lokaal cultuurtijdschrift. Naast dagelijks nieuws behandelt hij actuele trends met een focus op sport en streetwear. Voor FashionUnited onderzoekt hij de economische relevantie van onderwerpen binnen deze gebieden.
Nieuwe topman voor Marc Cain
Patric Spethmann wordt de nieuwe directievoorzitter bij Marc Cain. Hij start op 1 juni 2026 in zijn nieuwe rol, meldt Marc Cain dinsdag. Schlotterer blijft intussen voorzitter van de raad van bestuur, ‘voornamelijk voor het inwerken van Patric Spethmann en als coach en adviseur’. Al bij het vijftigjarig jubileum, zo’n tweeënhalf jaar geleden,...
Mensen|Bijgewerkt bezig met laden...
Het sneakerjaar 2025: tussen retro-hype, skate-invloeden en nieuwe visies
De relevantie van sneakers in 2025, met name binnen de streetwear-scene, blijft onveranderd, ondanks de groeiende populariteit van klassiekere schoenmodellen bij jongere consumenten. We blikken terug op het jaar met sneakerexpert Amadeus Thüner en spreken over zijn top releases, hoogtepunten en wensen voor 2026. Welke sneaker releases hebben jou...
Fashion |Interview Featuredbezig met laden...
Bugatti CBO Florian Wortmann over vaderschapsverlof: “We zijn allemaal wel twee, drie maanden misbaar”
De mode-industrie is zo dynamisch dat het bijna onmogelijk lijkt om op de ‘pauzeknop’ te drukken. Hoewel vertragen kan helpen om vol energie en met nieuwe ideeën terug te keren, lijkt een sabbatical – vooral voor leidinggevenden – nog steeds een taboe in de branche. Florian Wortmann, Chief Brand Officer bij Bugatti, nam een korte pauze voor de...
Mensen|Interview Featuredbezig met laden...
Mikuta breidt uit naar Nederland
Mikuta opent zijn eerste internationale winkel in Nederland. Het Berlijnse damesmodemerk opent de deuren in Amsterdam, na de winkelpremière vorig jaar in Berlijn, meldt Mikuta donderdag. De nieuwe winkel bevindt zich aan de Nieuwe Spiegelstraat 39 in het centrum van de Nederlandse hoofdstad en beslaat vier verdiepingen. Naast verkoopruimte...
Retailbezig met laden...
H&M werkt samen met Stella McCartney – twintig jaar na eerste samenwerking
H&M en Stella McCartney lanceren een nieuwe collectie – bijna precies twintig jaar na de eerste krachtenbundeling van de Zweedse modeketen en de Britse ontwerpster. Een eerste voorproefje van de nieuwe collectie is maandagavond al te zien tijdens de Fashion Awards in Londen, aldus H&M op dinsdag. Tijdens de modeprijsuitreiking dragen diverse...
Fashion bezig met laden...
Directeur damesaccessoires Louis Vuitton vertrekt
Johnny Coca, modedirecteur dameslederwaren, sieraden, zonnebrillen en accessoires bij Louis Vuitton, en het Franse modehuis beëindigen de samenwerking. Het vertrek van de ontwerper bij het modehuis, onderdeel van het Franse luxeconcern LVMH, volgt na vijfenhalf jaar. Louis Vuitton bevestigt dit aan vakblad WWD. De overstap in mei 2020 volgde op...
Mensenbezig met laden...
12,5 miljoen euro voor nieuwe winkels: Primark Duitsland na heroriëntatie weer winstgevend
Primark is continu bezig met de optimalisatie van zijn winkelportfolio. In Duitsland heeft de Ierse textieldiscounter zojuist meerdere locaties gesloten, maar er is ook een nieuw winkelconcept in ontwikkeling voor drie nieuwe winkels. Het bedrijf investeert in totaal 12,5 miljoen euro in deze locaties. Vandaag opent in het winkelcentrum Ostsee...
RetailMemberbezig met laden...
Betalen met een oogopslag: Ant International introduceert irisscan-betaling via slimme bril
Ant International integreert voor het eerst iris-authenticatie in GlassPay, de betaaloplossing via een slimme bril van zijn betaalplatform Alipay. Deze nieuwe technologie maakt betalingen veiliger en de winkelervaring naadlozer, aldus het in Singapore gevestigde fintechbedrijf. De technologie is een aanvulling op bestaande biometrische...
BusinessMemberbezig met laden...
Een kijkje in Amsterdam: de plannen van de nieuwe medeorganisatoren van ISPO
Veel discussie in de Duitse sportswear-branche over het lokale beurslandschap na de bekendmaking dat de ISPO München verlaat. De herstructurering is het gevolg van een nieuw opgerichte joint venture tussen Messe München GmbH (hierna MMG) en de Britse beursorganisator Raccoon Media Group. Door deze samenwerking verhuist de vakbeurs voor...
Beurzen|CEO-interview FeaturedMemberbezig met laden...
Community boven commercie: de creatief directeur van Crepe City over de veranderende sneakercultuur
Crepe City vindt deze week voor het eerst plaats in Keulen. Na het Duitse debuut in Berlijn, trekt het Britse sneaker- en streetwear-evenement nu ook naar de Rijn om de lokale scene weer samen te brengen. Connull Drummond, sinds 2019 actief bij Crepe City en sinds drie jaar verantwoordelijk voor de creatieve leiding, onthult waarom de keuze op...
Fashion |Interview Featuredbezig met laden...