Artikelen door Ole Spötter
Ole Spötter werkt sinds begin 2020 als redacteur voor FashionUnited. Hij studeerde modejournalistiek in Düsseldorf, waar hij eerder werkte voor een lokaal cultuurtijdschrift. Naast dagelijks nieuws behandelt hij actuele trends met een focus op sport en streetwear. Voor FashionUnited onderzoekt hij de economische relevantie van onderwerpen binnen deze gebieden.
My Jewellery versnelt expansie in Duitsland
De Nederlandse sieraden- en lifestyleketen My Jewellery opent twee nieuwe winkels in Duitsland. Het bedrijf plant nieuwe verkoopoppervlakten in Münster en Heidelberg, deelde My Jewellery vrijdag op LinkedIn mee. De winkels zullen dit jaar nog hun deuren openen. “Onze groei in Duitsland was tot nu toe veelbelovend en we kunnen niet wachten om...
Retail25 apr 2025
Acne Studios benoemt nieuwe marketingdirecteur
Acne Studios benoemt Brune Buonomano tot de nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). Buonomano start in haar nieuwe functie op 5 mei, zo deelde het Zweedse merk donderdag mee. Ze wordt lid van het global leiderschapsteam en rapporteert rechtstreeks aan CEO Mattias Magnusson. De nieuwe marketingdirecteur brengt 18 jaar ervaring mee in de reclame en...
Mensen24 apr 2025
S.Oliver Group: QS opent eerste flagshipstore en lanceert nieuwe onlinewinkel
De S.Oliver Group heeft laten weten dat het merk in Würzburg, niet ver van het hoofdkantoor in Rottendorf, de eerste flagshipstore van het merk QS opent. De nieuwe winkel opent de deuren op 3 mei op een centrale locatie met een verkoopoppervlakte van 120 vierkante meter. De avond ervoor vindt een pre-opening event plaats met Vanessa Mai, die...
Retail23 apr 2025
H&M Group: Cos breidt assortiment uit met parfumlijn
Cos introduceert een eigen geurcollectie. De modeketen, onderdeel van het Zweedse kledingconcern H&M Group, lanceert in het voorjaar de eerste parfumlijn, zo deelde Cos mee. De lijn omvat geurkaarsen en parfums. Er worden momenteel vier geuren gelanceerd, geproduceerd in het Franse Grasse, dat bekend staat om zijn parfumindustrie. De geuren zijn...
Fashion 16 apr 2025
Drykorn haalt nieuwe marketingchef van Hugo Boss
Anni Oppermann is de nieuwe Chief Marketing Officer bij Drykorn. De Berlijnse is sinds 1 april verantwoordelijk voor de marketing bij het Duitse modemerk, zo maakte Drykorn maandag bekend. Ze brengt een diepgaand begrip van de 'emotionalisering' van merken en producten met zich mee. Deze ervaring moet bijdragen aan de internationale groei van...
Mensen14 apr 2025
Brioni: Nieuwe marketingdirecteur komt van Prada Group
Brioni heeft een nieuwe marketingdirecteur. Flavio Cerbone neemt de rol van Chief Marketing Officer op zich, zo bevestigde het Italiaanse luxemerk voor mannenmode op navraag van FashionUnited. Eerder had WWD hierover bericht. In zijn nieuwe functie rapporteert Cerbone rechtstreeks aan Brioni CEO Mehdi Benabadji. Cerbone was in zijn laatste rol...
Mensen14 apr 2025
Jako breidt verder uit met Teamshop89 in Nederland
De Duitse teamsportspecialist Jako opent samen met lokale partners een nieuwe winkel in Nederland, de Teamshop89 Drechtsteden. Samen met Fedor van der Wolf en Robyn Geijp, een ervaren duo op het gebied van corporate teamwear textiel, is nu een winkel geopend in Alblasserdam bij Rotterdam, deelde Jako vrijdag mee. Op 125 vierkante meter is de...
Retail11 apr 2025
Intersport Group benoemt nieuwe CEO
Intersport International Corporation GmbH (IIC) heeft Tom Foley benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer (CEO). Foley begint op 1 juli in zijn nieuwe functie bij het in Bern (Zwitserland) gevestigde bedrijf, zo maakte IIC donderdag bekend. De benoeming markeert een nieuw hoofdstuk voor de Intersport Group, aangezien het bedrijf zijn inzet...
Mensen10 apr 2025
Zozo: Japans shoppingplatform neemt Lyst over
Zozo, Inc. neemt het in Londen gevestigde mode-shoppingplatform Lyst over. Lyst heeft een definitieve overeenkomst getekend om te worden overgenomen door het Japanse e-commerceplatform voor mode, zo maakte het in Londen gevestigde bedrijf woensdag bekend. De aankoopprijs bedraagt 154 miljoen dollar (139 miljoen euro). Na de overname wordt Lyst...
Business9 apr 2025
Hardloopbaan wordt catwalk: Waarom hardlopen nu de mode bepaalt
Joggen was lange tijd gewoon een sportieve hobby, maar tegenwoordig is het veel meer dan dat. "Running" is een lifestyle geworden en heeft zijn weg gevonden naar de modewereld. Luxe hardloopschoenen en stijlvolle sportjacks laten zien hoe de grens tussen functionaliteit en mode steeds verder vervaagt. In het Amsterdamse Nelson Mandelapark is...
Fashion |ACHTERGROND Featured2 apr 2025