• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • LVMH versterkt leiderschapsteam met zes nieuwe benoemingen

LVMH versterkt leiderschapsteam met zes nieuwe benoemingen

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mensen
Fotocredits (van boven naar beneden, van links naar rechts) : Maud Alvarez-Pereyre, Jean-Jacques Guiony, Alexandre Arnault, Charles Delapalme, Cécile Cabanis en Guillaume Motte. Credits: Met dank aan LVMH.

De Franse luxegroep LVMH verrast met zes belangrijke benoemingen binnen het bedrijf. Cécile Cabanis wordt per 1 februari 2025 de nieuwe Chief Financial Officer (CFO) van LVMH. Ze volgt Jean-Jacques Guiony op, een leider die jarenlang een sleutelrol heeft gespeeld binnen het bedrijf. Guiony zal doorstromen binnen LVMH en wordt de nieuwe CEO van de Moët Hennessy-divisie. Naast Cabanis zijn er nog andere benoemingen binnen de organisatie.

Samenvatting
  • LVMH kondigt zes belangrijke benoemingen aan, waaronder een nieuwe CFO en een nieuwe CEO voor Moët Hennessy.
  • De benoemingen vinden plaats te midden van een uitdagende tijd voor de luxe-industrie en een daling van de omzet.
  • LVMH versterkt zijn strategische focus met deze nieuwe leiders om groei te stimuleren.

Cabanis heeft uitgebreide ervaring in financiële rollen, onder andere bij Danone en Tikehau Capital. Met haar expertise, zo onderstreept het persbericht, zal zij LVMH helpen bij het navigeren door het complexe financiële landschap waar het luxeconcern zich momenteel in bevindt. Guiony, de nieuwe CEO bij Moët Hennessy, zal nauw samenwerken met de nieuwe Deputy CEO van de divisie: Alexandre Arnault (de zoon van Bernard Arnault).

Maud Alvarez-Pereyre zal per 1 december 2024 de functie van Executive Vice President Human Resources op zich nemen en toetreden tot het Executive Committee (uitvoerend comité). Daarnaast wordt Guillaume Motte, de huidige CEO van Sephora, per 1 januari 2025 lid van het Executive Committee.

LVMH onderstreept dat de nieuwe benoemingen plaatsvinden op een moment dat LVMH zijn strategische focus versterkt. Het is een uitdagende tijd voor de wereldwijde luxe-industrie. Zo ziet LVMH bijvoorbeeld zijn kwartaalomzet met 4,4 procent dalen. Het bedrijf schuift nieuwe leiders naar voren om de groei van de luxegroep verder te stimuleren.

Lees ook:
Bernard Arnault
LVMH