Iro benoemt Nicolas Rohaut als eerste creatief directeur
13 feb 2025
Het Franse modemerk Iro heeft Nicolas Rohaut aangesteld als zijn eerste creatief directeur, zo meldt WWD. Iro bevestigt het nieuws in een persbericht aan FashionUnited.
Rohaut heeft meer dan 15 jaar ervaring in de mode en luxe-industrie. Hij heeft eerder gewerkt bij luxemerken als Balenciaga, Paco Rabanne en Dior. Bij Iro krijgt hij de opdracht om de collecties en het merkimago te vernieuwen. Zijn eerste collectie, voor de cruise 2026-lijn, wordt in juni gepresenteerd.
Iro, in 2005 opgericht door broers Arik en Laurent Bitton, staat bekend om zijn rock-chic stijl met een mix van Parijse en New Yorkse invloeden. Het merk heeft creatieve teams in het hart van Parijs. Rohaut wil het merk een frisse, jeugdige uitstraling geven en tegelijkertijd de bekende materialen zoals leer en denim blijven gebruiken. "Ik wil een nieuwe boodschap voor Iro brengen," vertelt hij aan WWD.
Vorig jaar kreeg Iro ook een nieuwe CEO: Isolde Andouard. Zij maakte haar benoeming zelf bekend op LinkedIn. Voorheen was Andouard CEO bij het ondergoedmerk Undiz. Met haar ervaring bij verschillende Franse modebedrijven, waaronder Ba&sh en de SMCP-groep, brengt ze waardevolle expertise mee om Iro verder te laten groeien.
Iro is eigendom van de Chinese groep Ellassay en heeft wereldwijd meer dan 100 boetieks en 600 verkooppunten.
Dit artikel is op donderdag 13 februari om 16:24 uur aangevuld met meer informatie, na ontvangst van een persbericht van Iro.