Het was gisteren de laatste dag voor Takko Fashion CEO Arnold Mattschull. Dit schrijft Textilwirtschaft. De 67-jarige manager heeft het stokje overgedragen aan zijn zoon Alexander Mattschull.

De CEO-wissel kwam niet als een verrassing. Vorig jaar mei werd Alexander Mattschull Co-CEO, waardoor de retailketen verzekerd was voor een opvolger.

De 46-jarige Alexander Mattschull is al elf jaar onderdeel van het management van Takko Fashion. In de functie van CPO was hij verantwoordelijk voor ‘product management, sourcing, quality management, planning, human resources, corporate communication en logistiek’. Als CPO heeft hij de overzeese kantoren van het bedrijf in India, China en Bangladesh opgebouwd, de kracht van sourcing geperfectioneerd en Takko Fashion een volledig verticale discounter gemaakt", aldus Arnold Mattschull tegenover Textilwirtschaft.

De nieuwe CEO zal het bedrijf samen met directeuren Ulli Eickmann (CSO) en Andreas Silbernagel (CFO) leiden.

Arnold Mattschull heeft het bedrijf in totaal zeven jaar geleid, waarin hij van Takko Fashion weer een winstgevend bedrijf wist te maken. De voormalig CEO treedt nu toe tot de adviesraad van het bedrijf.

Het Westfaalse Takko Fashion heeft meer dan 1941 winkels in 16 landen en biedt werk aan bijna 18.000 mensen. In het afgelopen boekjaar 2017-2018 steeg de ebitda net geen 11 procent tot 148 miljoen euro.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN