Anya Hindmarch terug als managing director bij gelijknamige label

De Britse Anya Hindmarch keert terug als managing director bij het gelijknamige label. In 2011 stapte Hindmarch op als chief executive nadat het bedrijf was verkocht aan Mayhoola for Investments uit Qatar. Ze bleef als creative director en bestuurslid actief in het bedrijf.

Anya Hindmarch's terugkeer als managing director volgt vlak nadat Mayhoola het bedrijf verkocht heeft aan Javad Marandi - een uit Iran afkomstige ondernemer- en zijn vrouw. Mayhoola heeft de afgelopen jaren moeite gehad om winst te maken vanwege de moeilijke periode tijdens de herstructurering, meldt de website van Business of Fashion. Volgens de Financial Times heeft het bedrijf zo'n 28.3 miljoen pond (32.9 miljoen euro) verlies gedraaid in 2017. Maar sinds het label zich focust op online verkoop, zijn de verliezen afgenomen.

Hindmarch richtte het label op in 1987, op achttienjarige leeftijd. Ze was de eerste accesoires ontwerper die haar collectie toonde tijden de London Fashion Week show, volgens de website van Anya Hindmarch. Het label is niet alleen bekend om zijn gepersonaliseerde leren handtassen maar vooral het initiatief Be A bag is een van de meest iconische handelsmerken geworden. Volgens de website van VogueUK is dit initiatief actief geweest in twintig verschillende landen en heeft ook meer dan twintig goede doelen weten te helpen.

Geschreven door Kenza Benjekra.

Photo credit: Anya Hindmarch, Facebook

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN